Op 30 september, 28 oktober en 25 november 2019 is het Open Voorster Kapioenschap rapid gespeeld. Hieronder vindt u de uitslagen.

Groep A

Groep B

Hier het OVK rapid verslag:

Met groot machtsvertoon is Rudy Bloemhard rapid-kampioen van de Voorster Schaakclub. Dit jaar was het voor het eerst een open kampioenschap en gezien de deelname kunnen we zeggen dat het een geslaagd toernooi was. Met elke avond ruim 30 deelnemers prima bezet. In de A groep wist Rudy alle 3 avonden als 1e te eindigen en dat is best wel knap. In de B groep was het Paul Westhoff die er met de 1e prijs van door ging, hij wist de 1e en 3e avond te winnen. Paul wordt elk seizoen nog een stukje sterker en mag best trots zijn op deze zege! Ook wil ik Jacques Kuiper bedanken voor het binnen slepen van de uitslagen, dat zijn er maar liefst zo'n 240 partijen en lang niet iedereen geeft meteen de uitslag keurig door. De laatste jaren was het voor heen zo fameuze lichtweektoernooi steeds matiger bezocht en dan is het soms gewoon tijd om wat anders te proberen. Dus beste schakers volgend jaar gaan we in ieder geval weer een open rapid-kampioenschap houden. Als een van onze leden nog suggesties of tips heeft om het een of ander te verbeteren of anders te doen dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Henri Jansen