Vierde ronde Open Voorster Kampioenschap 2023

Gisteren was de kantine weer goed gevuld met liefhebbers van het schaakspel. Om acht uur hield Henri zijn korte speech en daarna werd er door een ieder nagedacht wat de beste zet is.

In groep A speelde Fokke een mooie wedstrijd tegen Guido. Fokke speelde behoorlijk aanvallend en besloot dat rokeren niet nodig was. Een tegenaanval van Guido maakte het spel erg levendig. Helaas zag Guido een mat in twee over het hoofd. Jeroen stond erg goed tegen Richard maar ook hij maakte een blunder. Hierdoor staan Fokke en Richard beide bovenaan met 3.5 uit 4.

In groep B wist Ben te winnen van Koen. Doordat Laurens en Eric het op remise hielden, staat Ben nu als enige met 3.5 uit 4 bovenaan. Ook de huisschaker Edwin staat nog op 3 punten. Hij wist te winnen van John.

In Groep C wist Harry knap te winnen van Frans. Harry opende de a-lijn d.m.v. een kwaliteitsoffer en wist daarmee een onhoudbare situatie te creëren. Daarmee staat Harry 1 punt los in deze groep. Dus remise is voldoende voor hem om deze groep te winnen.

Jan en Stan hielden het op remise in groep D. Lex wist te winnen en daarmee staat hij gelijk in wedstrijdpunten met Jan. Hoogstwaarschijnlijk spelen ze de laatste ronde tegen elkaar.

De uitslagen van de eerste drie rondes zijn ingestuurd voor de ratingverwerking. Waarschijnlijk zien jullie dit terug in de ratinglijst van komende maand april. De laatste ronde is op 8 mei. Afmelden voor deze ronde betekent een 0, dus een tactische afmelding is dus niet mogelijk.

Lutsen Dooper

Hier foto’s van de avond: