Verslag ronde 3 OVK 2016

Er werd weer mooi geschaakt op de schrikkelschaakavond. Een mooi partijverslag heeft Eric Kloppers weer naar ons toegestuurd, dit waarderen wij zeker. Het verslag zullen we op de site plaatsen. Ieder verslag is welkom en wij nodigen ieder uit om het voorbeeld van Eric te volgen. De griepgolf trof ook enkele OVK deelnemers. Daardoor zijn sommige wedstrijden uitgesteld. Dit vergt wat creativiteit maar daar zijn schakers goed in.

In groep A is een volledig programma gespeeld en na drie ronden zijn er twee trotse koplopers, te weten routinier Fokke Jonkman en het talent van Pallas Dries Wedda. Zij hebben beide een 100% score, en zullen elkaar waarschijnlijk treffen in de vierde ronde. Daarachter, met een halfje minder, komt de verrassend sterk spelende Guido van Heuvelen. Ik ben benieuwd hoe lang hij zich staande weet te houden tussen de toppers.

Groep B lijkt dit seizoen een prooi te worden voor Wobbe de Vries (Twello). Als enige speler heeft hij nog een score van 100%. De achtervolging wordt geleid door Marco van Sittert, die knap wist te winnen van Sjef van der List. Rolf van Achtmaal of Edwin de Jong kunnen zich ook nog melden naast Marco.

In groep C moeten de echte topwedstrijden nog gespeeld worden, maar duidelijk is wel dat Dick Hoekman mee gaat doen voor de prijzen. Hij maakte korte metten met Gerrit Wilgenhof. Huisschaker en debutant Frank van Amelsvoort wist ook zijn eerste punt te scoren, en was daar zichtbaar trots op. Dat belooft nog wat voor de toekomst!

Beste schaakvrienden, de volgende ronde is maandag 21 maart, en voor degene die nog een heel magere score hebben, laat je niet uit het (schaak) veld slaan. En ga weer met veel schaakplezier achter het bord zitten, in de Voorster Schaakarena!

Met vriendelijke groet, Henri Jansen.