Schaken in het park in Voorst

De inwoners van Voorst hebben het natuurlijk al lang gezien. Sinds vorig jaar is er in het Jacques Lugtmeijerplantsoen in Voorst een mooi schaakbord. Deze is vorig jaar aangelegd n.a.v. het 75-jarig jubileum van de Voorster Schaakclub. Dit mede dankzij de bijdrage van onze sponsoren tijdens het jubileumjaar.

Uiteraard is het leuk als er ook op wordt geschaakt. Nu de koude maanden voorbij zijn organiseert de Voorster Schaakclub dan ook de komende 5 maanden 1 keer per maand een leuke schaakdag in het park. De volgende zondagen zijn gepland: zondag 26 mei, zondag 23 juni, zondag 21 juli, zondag 18 augustus en zondag 15 september.

Het evenement vind telkens plaats vanaf 12.30 uur tot ca. 14.00 uur. Elke zondag wordt er een toernooi gespeeld van drie partijen, elke ronde wordt 1 partij op het grote bord gespeeld, de overige partijen worden gespeeld op normale schaakborden rondom het bord.

Voor mensen die het spel nog niet beheersen of liever gewoon ongedwongen een partij willen schaken is er gelegenheid om met hulp van leden van de Voorster Schaakclub meer over het spel te leren.

Deelname kost u niets! U bent ook niet verplicht om alle zondagen mee te doen, voor elke zondag is er weer een nieuw toernooi en kan een ieder zich weer opnieuw opgeven en meedoen. Het toernooi is geschikt voor jeugdige schakers en ook voor volwassenen! Iedereen die wil schaken of wil leren schaken is welkom!
Voor meer inlichtingen en opgave kunt u contact opnemen met Michiel Jansen (tel. 0575-503919) of John Eekhuis (06-20627387). Uiteraard kan dit ook via onze website: www.voorsterschaakclub.nl

Hopelijk tot ziens op zondag 26 mei!