Spannende strijd tijdens Open Voorster Schaakkampioenschappen

Afgelopen week werd de op een na laatste ronde geschaakt van het Open Voorster Schaakkampioenschap. In de sportkantine van de voetbalvereniging Voorst werd weer volop strijd geleverd achter het bord met de 64 velden. In de A-poule deed Fokke Jonkman uit Kuinre uitstekende zaken. Hoewel hij leek te gaan verliezen wist hij in de tijdnoodfase tegen Jeroen Bosch uit Empe zijn partij alsnog te winnen. Daar de concurrentie punten liet liggen begint Fokke met een punt voorsprong aan de laaste ronde. Een gelijkspel in de laatste ronde is dus genoeg om er met de Jacques van Geldercup vandoor te gaan.

In de B-poule zal de strijd gaan tussen Joop Hendriksen uit Voorst en Eric Goedhart uit Deventer. Beide spelers staan aan de leiding met 3,5 punten en zullen in de laatste ronde tegen elkaar spelen. Joop bereikte deze uitgangspositie dankzij een fraaie overwinning op Rolf van Agtmaal uit Brummen, Eric Goedhart uit Deventer wist te winnen van plaatsgenoot Dick van de Griendt.

In de C-poule gaat Dick Hoekman uit Voorst riant aan de leiding. Hij wist alle partijen nog te winnen, de afgelopen ronde wist hij medekoploper Fred Visschers uit Duiven te verslaan. Hierdoor heeft hij met 1 ronde te spelen ook een punt voorsprong op de concurrentie. De laatste ronde wordt gespeeld op 13 mei.

In de zomermaanden zal de Voorster Schaakclub ook enige activiteiten organiseren rond het mooie schaakbord in het Jacques Lugtmeyerplantsoen in Voorst. Meer hierover binnenkort in het Voorster Nieuws en natuurlijk op onze website: www.voorsterschaakclub.nl