Volop spanning in Open Voorster Schaakkampioenschappen

VOORST. - Inmiddels zijn er al weer twee ronden geschaakt in de Open Voorster Schaakkampioenschappen. In alle 3 poules wordt er volop gestreden achter het bord met de 64 velden.

In de A-poule zitten de beste schakers, zij strijden om de felbegeerde wisselbeker, de Jacques van Geldercup. Opvallend is dat na twee speelronden geen enkele speler nog de volle 100% score heeft. Vijf schakers gaan aan de leiding met 1,5 punt, dit zijn Michiel Jansen, Fokke Jonkman, Jeroen Bosch, Rudy Bloemhard en Marcel Kraaijkamp. Maar in principe heeft iedereen nog kansen met nog 3 ronden te gaan.

In de B-poule zijn er nog twee spelers met de volle 100% score. Dit zijn Rolf van Agtmaal uit Brummen en Eric Goedhart uit Deventer. Zij mogen de volgende speelronde ongetwijfeld tegen elkaar spelen, wat de achtervolgers wellicht de mogelijkheid geeft om hen in te halen.

In de C-poule gaan 3 spelers aan de leiding met 2 uit 2. Opvallende naam daarbij is huisschaker Gerben Gierman uit Eerbeek, die knap wist te winnen van Maarten Jansen. John Eekhuis uit Voorst en Fred Visschers uit Duiven zijn de andere koplopers in deze poule. De volgende ronde wordt gespeeld op 25 maart.

De Voorster Schaakclub heeft ook een leuke jeugdafdeling. Een van jeugdspelers is Sam Plevier. Sam toont goed in vorm te zijn, want onlangs wist hij de Open Apeldoorns jeugdkampioenschappen te winnen. In zijn leeftijdscategorie (groep 5 en 6) wist hij al zijn 12 partijen te winnen! Ook met de interne competitie gaat hij inmiddels aan de leiding, hij weet zelfs de clubkampioene van vorig jaar, Joritha Bruntink voor te blijven.