Joritha Bruntink jeugdkampioen Voorster Schaakclub

VOORST. – Het schaakseizoen is weer ten einde bij de Voorster Schaakclub. Bij de jeugd is er een spannende competitie gehouden waaraan zo’n 12 kinderen hebben meegedaan.

Lange tijd ging de strijd tussen Joritha Bruntink (de kampioen van vorig jaar, zie foto) en Sam Plevier. Beide spelers wisten elkaar ook al te verslaan en waren dus aan elkaar gewaagd. In de 2e helft van de competitie zette Joritha echter een eindsprint in waardoor zij toch als winnaar uit de bus kwam. Proficiat!!

De zomerstop van de Voorster Schaakclub wordt dit jaar even onderbroken of 7 juli. Want dan is er in het Jacques Lugtmeijerplantsoen een leuk schaaktoernooi.
Het nieuwe schaakseizoen begint op maandag 20 augustus, de jeugd kan dan weer terecht in de voetbalkantine van de voetbalvereniging Voorst, waar dan elke maandagavond tussen 18.30 en 19.30 uur weer schaaklessen worden verzorgd.

Bij de senioren wist Jeroen Bosch het clubkampioenschap te winnen. Hij wist na een lange strijdt tussen 3 personen net voor Michiel Jansen en Lūtsen Dooper te eindigen.