Jeroen Bosch wint interne competitie

De interne competitie zit er na 33 speelrondes weer op. Het was een wat rustiger seizoen dan vorig jaar qua aantal partijen. Redenen liepen uiteen, andere sporten op de maandag, drukte op het werk tot vervelende privézaken. Het aantal deelnemers van de interne competitie is ongeveer gelijk gebleven, dus om ons daar druk om te maken lijkt me niet nodig. Wie weet wordt het volgend jaar weer wat drukker!

Strijd was er echter wel tussen de 37 spelers,uiteindelijk wist Jeroen Bosch aan het langste eind te trekken en werd voor de 7de keer kampioen. Makkelijk ging het zeker niet, lange tijd leek het een strijd te worden tussen Lutsen Dooper en Michiel Jansen, waar Lutsen na 20 rondes een voorsprong had opgebouwd van 100 punten. Michiel kwam echter sterk terug, waarna het stuivertje wisselen was begonnen. De laatste rondes ging het echter allemaal mis voor beide heren, waardoor Jeroen(zelfs soms zonder te spelen) steeds meer inliep op de 2 koplopers. Uiteindelijk wist hij met een overwinning in de laatste ronde tijdens het OVK tegen Chris Rindertsma het kampioensschap veilig te stellen. Er zou eigenlijk nog een alles beslissende slotronde gespeeld moeten worden waar Jeroen en Michiel tegen elkaar hadden moeten spelen, maar door het plotselinge en trieste overlijden van Jo werd dat uiteraard afgelast. Zo moest Michiel het doen met een verdienstelijke 2de plaats en werd Lutsen 3de.

Er was echter meer te genieten dit seizoen. Zo zijn er zoals altijd uitschieters, waarvan men van te voren de goede prestaties niet voorspeld had. Zo had Maarten met een 21ste plaats een prima seizoen, vaak met spectaculaire stukoffers of het geven van wat pionnen werd een koningsaanval opgezet. Tegenstanders wisten meestal niet wat hun overkwam, waardoor Maarten vaak het punt kon bijschrijven. Ook Harrie Saris(die 19de werd), had een goed seizoen, die na dit seizoen bekend staat als eindspeltechnicus nummer één binnen de club.

Rest mij nog om Remco en Michiel te bedanken voor het overnemen van de indelingen als ik niet kon, Hannie voor het bijhouden van de afzeggingen en Henri voor de altijd leuke stukjes in het gastenboek en natuurlijk alle leden voor het gezellige seizoen.

Sven Pronk
Interne Competitieleider