Esther slaat toe in Terwolde

Beste schaakvrienden, jullie hebben op het gastenboek al gezien dat Esther vorige week in Terwolde heeft toegeslagen.
Met maarliefst elf leden van de VSC gingen we vorige week naar Terwolde toe. Dat waren er misschien wel net zoveel als van Twello zelf, maar Pallas uit Deventer was met nog meer mensen hier naartoe gekomen. In de hoogste groep speelden Lūtsen en Michiel mee. Michiel kon geen potten breken, maar Lūtsen wel! Met een fraaie score van 5 uit 7 pakte hij de 3e plaats en hield zo bijvoorbeeld ook erkende toppers als Rene Nijland en Maarten Beekhuis onder zich. In groep 2 speelden Henri en Tom mee. Beiden speelden steeds in de subtop, maar wisten jammergenoeg niet in de prijzen te vallen. In de 3e groep speelden 7 spelers van Voorst mee. Iedereen wist wel wat punten te scoren, ook Max en Sam Plevier, die zich als kleine jochies kranig weerden tegen de oudere spelers. Hannie, Job, Marcel en Noud kwamen uit in de grote middenmoot. Esther liet echter op prachtige wijze zien dat zij echt wel kan schaken. Op een foutje in ronde 3 na, werden alle wedstrijden gewonnen en was mooie score van 5 uit 6 genoeg voor plek 1. En dus was deze uitvoering van het Peter Verburg toernooi toch ook een succes voor de Voorster Schaakclub.

Michiel