Van de voorzitter

Beste leden, een nieuw schaakseizoen staat weer voor de deur. Na een zomerstop van 2 maanden begint het bij iedereen wel weer te kriebelen, denk ik, om de gang naar het clublokaal weer te gaan maken. Daar ik zelf de komende tijd helaas niet altijd aanwezig zal zijn op maandagavond wil ik graag vanaf deze plek al een aantal mededelingen doen die voor onze club van belang zijn.

Nieuwe gezichten zullen er in ieder geval zijn komend seizoen. Tom Molewijk uit Zutphen heeft zich aangemeld als nieuw lid van onze vereniging. Iedereen kent Tom al wel een beetje, aangezien hij ook meedeed met het OVK afgelopen seizoen. Ook gaat Job van Oorspronk dit seizoen volop meeschaken als lid van de club. Ook Job kennen we al, hij heeft al enige tijd meegeschaakt op onze club. Vanaf deze plek wens ik beide spelers veel plezier toe op onze club. Ook bij de jeugd zullen er ongetwijfeld nieuwe gezichten te zien zijn, Guido zal ons daarvan wel op de hoogte houden.

Verder is er goed nieuws voor ons 2e team. Door een open plek in de KNSB mogen onze vrienden van Pallas naar de KNSB-competitie. Versterkte promotie heeft dit tot gevolg, waardoor Voorst 2 gaat promoveren naar de 2e klasse. Een goede zaak voor dit team, maar dit heeft natuurlijk ook consequenties voor Voorst 3 en 4. Voorst 2 gaat ook naar 8 spelers, wat betekent dat 1 of 2 spelers van Voorst 3 doorschuiven naar Voorst 2 en Voorst 3 iets vaker invallers moet leveren. Verder zullen de spelers die niet in Voorst 3 worden opgegeven vaker gevraagd worden om te spelen in Voorst 4 of Voorst 3. Kortom, we hebben elke ronde 2 borden meer nodig dus komen meer leden aan bod. Let dus allen op wanneer de speeldata zijn, ook als je niet in een vast team zit en probeer het onze teamleiders zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Helaas is het nog niet gelukt om voor elke avond iemand achter de bar te hebben. Uiteraard zullen we op onze toernooiavonden de voetbalvereniging weer vragen om de bar te bezetten. Verder heeft Joke Konijnenberg weer toegezegd eens per maand te willen helpen en ook Ben Wagenaar gaat ons helpen eens per 2 maand. Dus zijn er nog genoeg clubavonden over zonder barbezetting. Door het bestuur zijn al meerdere personen benaderd, maar dit tot nu toe nog niet met het gewenste resultaat. We roepen de leden dan ook op om in zijn of haar kennissen of familiekring te kijken of er iemand is die af en toe de bar wil bezetten. Lukt dit niet, dan zullen we volgens het competitieregelement weer een rooster moeten maken onder de leden zelf. Dat betekent dus dat je een speelronde niet kunt schaken, laten we proberen het zover niet te laten komen.

Uiteraard staat ons eerste toernooi alweer op ons te wachten. Op 14 september gaan we weer het lichtweekviertallentoernooi spelen. Ik hoop dat jullie als leden zelf al teams gaan formeren de komende weken. Wellicht kunnen onze vier jeugdspelers die Voorst 4 gaan bezetten alvast een team formeren, maar ook de andere leden kunnen alvast viertallen met elkaar formeren. Hopelijk komen er ook deze editie weer veel teams strijden om de RABOBANK wisselbeker.

Voor de clubcompetitie is er ook een mededeling omtrent het afzeggen. Uiteraard kunnen we bijna het hele seizoen afzeggen bij Hannie Kempink. Alleen niet voor maandag 31 augustus en 7 september!! Op deze data afzeggen bij Jo Jansen, 0575-501660. Uiteraard zal Sven Pronk weer zorgen voor prima indelingen, indien nodig zal Remco Kempink voor Sven weer invallen.

Ik hoop jullie allen te zien komende maandag op het doorgeefschaken. Ik ben benieuwd of zich al duo's hebben aangemeld. Wat is bijvoorbeeld het beste vader/zoon team? Jo-Henri Jansen, of misschien Joop-Jari Hendriksen of Harry-Tom Schurink. Vraag is natuurlijk of zij samen een team gaan vormen of al een andere partner hebben gevonden. Bovendien zijn ze misschien wel kansloos tegen onze jongere jeugdspelers die door Guido vast wel worden voorzien van een ijzersterke schaakpartner. We zullen het zien, maandag om 19.00 uur.

Ik wens een ieder alvast een sportief en succesvol schaakseizoen toe!!

Michiel Jansen.