Van de Voorzitter

VOORST. – Het is alweer een tijdje geleden dat ik op onze website een stukje geschreven heb, maar zo na afloop van het seizoen is het goed om terug te kijken en vooral om naar de toekomst te kijken.

Allereerst wil ik alle vrijwilligers van de schaakclub bedanken voor hun inzet het afgelopen seizoen. Mede door hen is het seizoen toch weer goed verlopen. Speciaal woord van dank natuurlijk voor het barpersoneel, zij hebben zich geheel vrijblijvend weer ingezet voor de Voorster Schaakclub.
Ik ben als voorzitter blij dat ook komend seizoen onze vrijwilligers weer toe hebben gezegd zich te blijven inzetten voor onze club. Op de ledenvergadering hebben we als bestuur aangegeven, dat er met meer betrokkenheid van de leden de club nog levendiger kan worden. Ik ben dan ook blij dat hier tijdens de ledenvergadering positief op is gereageerd. Dit biedt dan ook perspectief voor het komende seizoen.

Tijdens de vergadering is ook aangegeven dat niet alles soepel is verlopen. De jeugdafdeling heeft, dankzij de inzet van Guido, Joop, Harry en John een prima verloop gekend. Toch zijn er een aantal jeugdleden die helaas aan het eind van het seizoen hebben aangegeven te zullen stoppen.
We zullen dus als club weer aan de bak moeten om het jeugdschaken te promoten, een goede jeugdafdeling is een goede basis voor een gezonde toekomst van onze club. We zullen proberen om via de scholen en natuurlijk de nazomermarkt op 21 september het jeugdschaken weer een push te geven. Ook het schoolschaaktoernooi willen we samen met de Twellose SC toch weer organiseren, hopelijk komend jaar met beter resultaat.

Het komende seizoen zullen we natuurlijk ook onze toernooien weer organiseren. Zowel het lichtweektoernooi als het Open Voorster Kampioenschap gaan we weer organiseren. Vooral het OVK heeft met 51 deelnemers en leuke partijen op onze website afgelopen jaar een stap voorwaarts gemaakt. We hopen dit komend jaar voort te zetten. Noteer alvast in uw agenda: maandag 15 september spelen we het lichtweektoernooi.

Tijdens de ledenvergadering heb ik globaal al onze ideeen weergegeven omtrent ons 75-jarig bestaan in 2012. In augustus 2012 is het zover.
Gedurende dit hele kalenderjaar willen we activiteiten organiseren en natuurlijk proberen we een mooi jubileumboek te maken. Een ieder die hier leuke suggesties over heeft. Laat het ons horen!! In het komende seizoen willen we onze plannen concreet maken.

Rest mij niets anders dan iedereen een prettige zomervakantie toe te wensen en laat het schaakbord vooral niet met rust. Er zijn genoeg toernooien of zomercompetities in de regio of op een vakantiebestemming. Ik hoop een ieder weer in goede gezondheid terug te zien op onze eerste clubavond: maandag 18 augustus. Zowel de jeugd als senioren openen het seizoen dan gezamenlijk met een doorgeefschaaktoernooi.

Michiel Jansen.