Schakers Voorst winnen massakamp van Twello

VOORST. – Traditiegetrouw spelen de schakers uit Voorst en Twello aan het eind van het seizoen tegen elkaar een massakamp. Beide clubs trommelen zoveel mogelijk leden op om tegen elkaar te schaken. Per toerbeurt is 1 van de clubs gastheer en ditmaal was dit de Voorster Schaakclub. Met 19 schakers sterk kwam de Twellose Schaakclub naar Voorst toe om te kijken wie de sterkste club is in de gemeente Voorst.

Het was een spannende schaakavond, lange tijd ging het gelijk op. Dan stond Voorst weer op voorsprong, dan weer Twello. Bij Twello pakte Bert Klomp fraai uit door een mooie zege, aan Voorster zijde was de overwinning van Betsie Jansen verrassend en fraai. Aan het eind van de rit trokken de Voorsternaren aan het langste eind. Met een fraaie zege van 10,5 - 8,5 wist Voorst, evenals vorig jaar de wedstrijd te winnen. De Voorster Schaakclub gaat voor 2 maanden in zomerreces, maar velen zullen in de zomermaanden door schaken. Wellicht in Terwolde, waar in cafe Dorpszicht de Twellose Schaakclub een zomercompetitie organiseert. Ongetwijfeld zullen schakers uit Voorst en Twello elkaar daar weer tegenkomen.

Hier volgen de gedetailleerde uitslagen:

Voorst - Twello
Rudy Bloemhard-Henk Casteel1 - 0