Schakers Voorst 1 halen eerste overwinning binnen

VOORST. – Afgelopen week is de vierde speelronde gespeeld door de schaakteams van de Voorster Schaakclub.

In de regionale OSBO-competitie stond het eerste team nog steeds onderaan zonder overwinning. Gelukkig kwam daar afgelopen week verandering in. In de thuiswedstrijd tegen de Schaakmaat uit Apeldoorn werd er door de Voorsternaren eindelijk eens goed gespeeld en zat het voor de verandering ook een keertje mee. De bezoekers werden naar huis gestuurd met een flinke 7-1 nederlaag. Overwinningen waren er voor Jeroen Bosch, Rudy Bloemhard, Marcel Kraaijkamp, Jeroen Nikkels, Sjoerd Norberhuis en Lūtsen Dooper. Door remises van Jacques Kuiper en Michiel Jansen werd de 7-1 eindstand bepaalt. Door deze overwinning staat Voorst 1 weer boven de degradatiestreep, wat gezien de kwaliteiten van dit team ook vanzelfsprekend zou moeten zijn.

Het derde team speelde de uitwedstrijd tegen Aalten 1. De spelers van Voorst 3 hadden hun dag niet en verloren onnodig met 4,5 - 1,5. Karl van 't Hazeveld wist zijn partij wel te winnen, maar helaas moesten Dick Hoekman, Remco de Boer, John Eekhuis en Jo Jansen hun meerdere erkennen in hun tegenstander. Joop Hendriksen speelde nog wel keurig remise, maar de nederlaag was helaas al een feit. Nog geen paniek voor dit team, want na de promotie van vorig jaar is klassebehoud nog steeds mogelijk, want het team staat boven de degradatiestreep.

Het vierde team, bestaande uit veel jeugdspelers, was na 2 dikke nederlagen weer toe aan een overwinning. In de thuiswedstrijd tegen De Toren 10 uit Arnhem werd er weer eens gewonnen. Esther Konijnenberg gaat steeds beter schaken en bekroonde dat dit keer met een overwinning. Hetzelfde geldt voor Sanne Noordhuizen, die haar tegenstander echt van het schaakbord veegde. Helaas verloren Jari Hendriksen en Els Jansen, waardoor het weer spannend werd. Na een verdienstelijke remise van Remco Kempink op bord 1, kon Tije Bosse de overwinning veilig stellen. Tije stond de hele partij al gewonnen en won dan ook vrij gemakkelijk. Door deze overwinning staat Voorst 4 weer keurig in de middenmoot.

Helaas hier nog geen verslag van de verrichtingen van Voorst 2. Zij moeten op het moment van schrijven hun wedstrijd nog spelen.