Jeugdschaaktoernooi Bennekom

VOORST. – Maandag 22 oktober streden ruim 150 jeugdschakers van allerlei verenigingen weer tegen elkaar in verschillende poules. Ook de Voorster schaakjeugd was vertegenwoordigd met Angela, Marcel, Rik-Jan en Werner. De vader van Rik-Jan had de hele club er naartoe gebracht, en ook de vader van Marcel en Angela was er toevallig in de buurt en kwam ook kijken. Ikzelf kwam halverwege de middag aan. Het was flink druk maar zeer gezellig. De groepen waren over meerdere lokalen verspreid dus om alle partijen van de Voorstenaren te volgen was nog een hele klus. Een paar keer viel ik wel met de neus in de boter: De partij die Angela won was erg mooi om te zien. Nadat ze voor kwam te staan zocht ik in gedachten de snelste matvariant . Angela deed precies de zetten die ik ook in gedachten had! Bij Rik-Jan was het mooi om te zien dat hij zich niet liet afleiden door de tegenstander die nogal aan het babbelen was. Rik-Jan trok zich er niets van aan en veegde de tegenstander eigenlijk gewoon van het bord. (Gedurende de partij werd de tegenstander dan ook steeds stiller!)
Van Marcel en Werner heb ik het minst gezien. Marcel zat in een hoek waar het sowieso erg gezellig leek, maar waar je als toeschouwer niet makkelijk bij kon komen. Toen ik net van plan was om bij Werner te gaan kijken kwam ie net aanlopen, hij had al gewonnen, tja…..
Uiteindelijk behaalden Werner en Rik Jan een prima score van 3 uit 7.
Marcel en Angela bleven steken op 1uit 7.
Al met al was het een gezellige middag en tegen zessen was iedereen weer thuis.

Guido