Van de Voorzitter

VOORST. – Het schaakseizoen is al ruim een maand aan de gang en de OSBO-wedstrijden komen er alweer aan. Enige activiteiten zijn de revue alweer gepasseerd. Zo is het lichtweektoernooi prima verlopen, evenals de lichtweekmarkt en de jubileumdag.

Het lichtweektoernooi werd bezocht door 13 viertallen en na de openingszet van de Rabobank, in de persoon van dhr. Koenders, werd het weer een sfeervolle schaakavond. Uiteindelijk wist Voorst 1 het toernooi te winnen. Bij onze stand op de nazomermarkt was het wellicht minder druk dan andere jaren, maar toch is het goed dat de schakers uit Voorst hier hun gezicht laten zien. Het levert niet altijd direct nieuwe leden op, maar goede reklame kan ook in een later stadium een positief effect teweeg brengen. Natuurlijk was ons 70-jarig jubileum ook een aangename dag. Het golfen was zeer leuk om te doen, mede dankzij het mooie weer natuurlijk en de schaakclub is nu ook in het bezit van een clublied. Het was een geslaagde dag, dankzij de inzet van Hannie en Els.

Alle bovengenoemde activiteiten zijn prima geslaagd dankzij de medewerking van veel van onze leden. Toen ik bijna 2 jaar geleden een bijeenkomst bezocht georganiseerd door de OSBO over hoe het schaakleven in Nederland te verbeteren kreeg ik een goede tip: probeer zoveel mogelijk leden actief te krijgen binnen de vereniging. Wij zijn op de goede weg.

Ook de lessen aan de senioren zijn begonnen. De eerste les heb ik zelf mogen geven en was goed bezet, helaas waren op de 2e lesavond bij Marcel Kraaijkamp wat minder personen aanwezig. Leden, op de jaarvergadering hebben jullie aangegeven dit te waarderen, laat de docenten dus niet in de steek!

De komende maanden staan natuurlijk in het teken van de OSBO-wedstrijden, de jeugd speelt ook OSBO-wedstrijden en kunnen natuurlijk ook al IJsco-wedstrijden bezoeken. Als bestuur gaan we natuurlijk weer het OVK voorbereiden en er ligt natuurlijk ook nog werk voor ons om het aantal jeugdleden op peil te krijgen. Voor de OSBO-wedstrijden zijn de teamleiders tot overeenstemming gekomen over de opstellingen. Een ieder weet dus waar hij aan toe is en voor alle teams staan er mooie maar ook zware wedstrijden op het programma. Ik wens een ieder daarin veel succes toe de komende tijd.

Michiel Jansen.