Rabo jeugdschaaktoernooi

VOORST. – Zaterdag 14 april werd in Twello weer het jeugdschaaktoernooi gespeeld. 66 kinderen speelden streden in vier verschillende groepen achter de borden, ondanks het schitterende weer.
Maarliefst 13 jeugdspelers van de Voorster Schaakclub (waaronder 1 ex-lid) deden mee aan dit toernooi! Een ongeluksgetal misschien, maar bij de Voorster Schaakclub zijn we zeker niet bijgelovig. Dat was ook wel te merken in de uitslagenlijst. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Tije Bosse ging er in de hoofdgroep met de eerste prijs vandoor. Hiermee volgt hij zijn broer Lau op die dit keer vijfde werd.
Er werden nog meer prijzen gehaald. In de hoofdgroep werd Sven Pronk derde, Jari Hendriksen werd tweede in groep twee, Koen Noordhuizen werd derde in groep drie. Opvallend was ook de prima vierde plaats voor Angela Albers in groep 4, die slechts 1 partij verloor van de zeven!
Ook opvallend was het goede spel van Tom Schurink en Noud van Deurzen. Zij zijn eigenlijk pas net met schaken begonnen, maar wisten allebei drie keer te winnen. Zij eindigden dan ook keurig in de middenmoot.
Gelukkig wist iedereen zijn of haar puntjes bij elkaar te sprokkelen. Verliezen is natuurlijk niet erg, maar zo af en toe eens een potje winnen is natuurlijk wel leuk. Dat iedereen van Voorst dus een score had van 43 % of meer is iets om als club trots op te zijn!
Belangrijkste is dat iedereen een gezellige middag heeft gehad en volgend jaar zijn we zeker weer van de partij.