Vier schakers aan kop in strijd om Jacques van Geldercup

VOORST. – In de 2e speelronde van het Open Voorster Kampioenschap vielen er weinig verrassende uitslagen te noteren.

In de A-poule, met daarin de schakers die spelen om de Jacques van Geldercup, gaan vier spelers aan de leiding. Dit zijn Rudy Bloemhard, Jeroen Bosch, Michiel Jansen en Jacques Kuiper. Op een knappe vijfde plaats met 1,5 uit 2 staat Joop van Delft uit Eerbeek. Lūtsen Dooper kon zijn superstart tegen Fokke Jonkman uit de eerste ronde geen vervolg geven en verloor kansloos van Jacques Kuiper. Jeroen Bosch won moeizaam van Marcel Kraaijkamp. Marcel, ondanks een sleutelbeenbreuk, speelde uitstekend en leek te gaan winnen. In de tijdnoodfase kon hij de juiste voortzetting echter niet vinden en pakte Jeroen alsnog de overwinning.

In de B-poule doen de schakers van de Voorster Schaakclub het ook goed. Remco de Boer, Joop Hendriksen en Sven Pronk gaan aan kop met 2 uit 2. Zij worden vergezeld door Gerard Hazelaar van de Twellose Schaakclub. Vooral Remco de Boer kwam sterk voor de dag doordat hij topfavoriet Piet Ypma wist te verslaan. Remco leek gemakkelijk te gaan winnen, maar in tijdnood kwam Piet nog sterk terug. Zijn vlag was echter gevallen voordat hij Remco mat kon zetten. Ook de partij tussen Sven Pronk en Christiaan Makkink was bijzonder spannend. Lange tijd leek Christiaan te winnen. In de tijdnoodfase wisselden de kansen zet na zet en uiteindelijk was Sven de gelukkige winnaar. In de B-poule moeten overigens nog een paar partijen gespeeld worden.

De derde speelronde staat gepland op maandag 26 februari. Uiteraard in de fraaie kantine van de voetbalvereniging Voorst op sportpark "de Forst." Voor alle uitslagen: klik hier voor de A-poule en hier voor de B-poule.