Open Voorster Schaakkampioenschappen gaan weer van start

VOORST. – Ook in 2007 zal de Voorster Schaakclub weer actief zijn op schaakgebied. Zo begint op 8 januari weer het traditionele Open Voorster Schaakkampioenschap. Reeds voor de 19e maal wordt dit toernooi georganiseerd. Voor de geoefende schaker uit de regio wordt dit beschouwd als een sportief en gezellig toernooi, voor de beginnende schaker is dit een uitstekend toernooi om in aanraking te komen met de schaaksport.

Er wordt geschaakt in 2 poules. In de A-poule zitten de wat sterkere spelers. Op basis van hun speelsterkte en prestaties uit de voorgaande edities zitten zij in deze poule. Deze deelnemers schaken om de Jacques van Geldercup. Deze wisselbeker is genoemd naar onze oud wedstrijdleider en secretaris Jacques van Gelder, die beide functies vervulde vanaf 1945 tot aan zijn dood in 1986. De A-poule zal bestaan uit zo'n 16 deelnemers.

De overige deelnemers spelen in de B-poule. In deze poule kunnen ook niet clubschakers, de zogenaamde huisschakers, prima uit de voeten. Voor de winnaar en nummer 2 in deze poule is er een promotieplaats te verdienen naar de A-poule voor het jaar erop. Uiteraard zijn er ook prijzen te verdienen in beide poules, mede dankzij de financiële bijdrage van de Rabobank, al jarenlang de hoofdsponsor van de Voorster Schaakclub. De wedstrijden worden gespeeld op maandagavonden, aanvang 20.00 uur. Zoals gezegd, de eerste speelavond is maandag 8 januari, de overige speeldata zijn: 29 januari, 26 februari, 26 maart, 23 april en 21 mei. Kunt U een avond niet, dan is dat geen reden om niet mee te doen, want in onderling overleg kan er altijd wel een wedstrijd vooruit gespeeld worden. Alle wedstrijden worden gespeeld in de kantine van de Voetbalvereniging Voorst, op sportpark "de Forst" aan de Beelelaan in Voorst. Voor opgave en inlichtingen kunt U terecht bij John Eekhuis (0575-502054) of Michiel Jansen (0575-503919). Uiteraard kunt u zich ook aanmelden via deze website. De inschrijfkosten zijn 5 euro.