OSBO C-jeugdteam naar Zutphen

VOORST. – Zaterdag 2 december speelde ons C-jeugdteam de derde competitie ronde in Zutphen. In dit team speelden dit keer mee: Sanne Noordhuizen, Esther Konijnenberg, Tije Bosse en Jari Hendriksen.

De dames Noordhuizen en Konijnenberg waren al eerder op de locatie geweest dus zij wisten de weg, Tije Bosse was al vooruit op de fiets. Met Jari en de dames naar Zutphen.

Wedstrijd 1 was hoopvol, alhoewel Esther meteen in de opening een kwaliteit achter kwam. Zij herstelde goed maar uiteindelijk bleek de kwaliteit toch de doorslag te geven, partij verloren. Jari was als een razende van start gegaan, dit bleek toch wat te snel want door een vork met een paard verloor Jari de dame. Ook dit betekende dus verlies voor Voorst. De 3e partij die eindigde was Tije. Tije ging het eindspel in met een pion voordeel en een veel dreiging in de stelling. Een mooie combinatie gaf een vol stuk als winst dus rustig uitspelen en uiteindelijk ook gewonnen. Sanne was op bord 2 stabiel aan het spelen en kwam met voordeel het eindspel in. Door verschillende aanvallen van haar tegenstander kwam er een combinatie op het bord die niet helemaal was te overzien, dit bleek later want een mat in 1 werd niet gezien. Uiteindelijk moest Sanne toch het onderspit delven. 3-1 nederlaag.

Wedstrijd 2 kan ik heel kort over zijn, alle borden hebben eigenlijk kansloos verloren tegen De Cirkel. Sanne stond wel achter maar speelde de beste partij, in het eindspel een klein foutje waardoor ze een loper moest geven tegen een pion in verband met promotie van deze pion, haar tegenstander speelde het toen goed uit. 4-0 nederlaag.

Wedstrijd 3 gaf wel een goed resultaat voor Voorst. Tije en Jari wisten hun partijen te winnen. Sanne en Esther verloren. 2-2.

Wedstrijd 4 tegen Zutphen, de thuisploeg maar op papier een redelijk zwakke tegenstander. Tije gaf in de opening een pion tegen een stuk weg maar heeft wel een zeer aanvallende stelling. Esther was nu wel goed op dreef, zij kwam meteen beter te staan en bouwde de stelling goed op, De koningsvleugel van haar tegenstander was onderbroken. Uiteindelijk resulteerde dit in een overwinning. Ondertussen had Jari zijn stelling ook al voortvarend opgebouw, misschien doordat zijn tegenstander de partij opschreef schaakte Jari ook rustig en dan blijkt dat hij zich best goed kan meten met de C-jeugd. Jari mag nog uitkomen in de D-jeugd dus is jong voor deze klasse. 2-0 voor Voorst, wel was de kans groot dat Tije de partij ging verliezen maar het voordeel dat Sanne had opgebouwd in haar partij gaf hoop voor een overwinning van het team. Tije verloor de partij, Sanne wist uiteindelijk niet te winnen maar wel het materiaal van de tegenstander zodanig te beperken dat er geen winst kansen meer waren voor beide spelers, remise was het resultaat. Een 2½ - 1½ overwinning voor Voorst.

Persoonlijke resultaten:
Tije 2 punten