Schakers Voorst 1 boeken ruime zege

VOORST. – In de derde ronde van de OSBO-competitie moesten de schakers van Voorst 1 de uitwedstrijd spelen tegen de Toren 2 in Arnhem-Zuid. Bij een overwinning kon er geklommen worden naar de derde plaats in de stand op de ranglijst. Ondanks het feit dat een aantal spelers te laat waren door verkeersproblemen begonnen de spelers uit Voorst goed. Jeroen Bosch begon tegen zijn ex-clubgenoten uitstekend en zorgde voor een snelle voorsprong. Daar de stellingen voor Rudy Bloemhard, Michiel Jansen en Jeroen Nikkels ook gunstig waren, besloot Jacques Kuiper remise te nemen. Hij stond iets beter, maar wilde met minder tijd geen risico nemen. Helaas verloor Marcel Kraaijkamp zijn partij, maar door overwinningen van Rudy Bloemhard en Jeroen Nikkels was de voorsprong weer een feit. Even later verloor Fred Corpeleijn zijn partij en leek het weer spannend te worden. Tim Haverkamp zorgde echter voor rust in het Voorster kamp, zijn tegenstander ging door de klok. In het eindspel wist ook Michiel Jansen zijn betere stelling uit te buiten waardoor de ruime 2,5-5,5 zege binnen was. En dus speelt Voorst mee in de top van de 1e klasse.

Ook de C-jeugd (leeftijd tot 14 jaar) heeft weer een aantal wedstrijden gespeeld. Het team, bestaande uit Sven Pronk, Daan Noordhuizen, Sanne Noordhuizen en Esther Konijnenberg speelde in Zevenaar. Twee wedstrijden werden er verloren met 3-1 (tegen de Schakel uit Apeldoorn en de Schaakmaat uit Apeldoorn), gelijk werd er gespeeld tegen Meppel en Pallas uit Deventer. Vooral Sven Pronk was deze dag enorm op dreef. Hij wist alle vier wedstrijden te winnen.

Het E-team (leeftijd tot 10 jaar) speelde dezelfde zaterdag ook in Zevenaar. Dit jonge en onervaren team zit in een hele zware poule en wist deze dag dan ook geen wedstrijden te winnen. Tegen grote clubs uit Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn en Ede is de tegenstand gewoon zwaar. Toch wist het team, bestaande uit Koen Noordhuizen, Ruben en Julian Hulscher en Rik-Jan Praamsma tegen de Edese SV 2-2 te spelen. Koen Noordhuizen was deze dag topscorer met twee overwinningen. Gezien de jonge leeftijd van deze schakertjes zit er echter zeker nog toekomst in voor de Voorster Schaakclub.