Jeugd Voorster Schaakclub speelt eerste OSBO-wedstrijden

VOORST. – Afgelopen zaterdag zijn twee jeugdteams van de Voorster Schaakclub op pad geweest voor de eerste bondswedstrijden.

Het C-team (leeftijd tot 14 jaar) speelde in Zutphen 3 wedstrijden. Er werd verloren van De Schakel uit Apeldoorn en Pallas uit Deventer met 4-0. Tegen Meppel werd echter een verdienstelijk gelijkspel gespeeld: 2-2. Sven Pronk speelde op bord 1. Hij speelde goede partijen tegen sterke tegenstanders en wist 1 partij te winnen. Daan Noordhuizen op bord 2 won ook 1 partij. Op bord 3 en 4 speelden de dames Sanne Noordhuizen en Esther Konijnenberg. Zij verloren alle 3 partijen. Voor de dames en ook voor Daan was het voor het eerst dat zij op zo'n hoog niveau speelden. Met wat meer ervaring in de komende tijd komen er ook voor hen wel overwinningen uit de bus.

Het E-team (leeftijd tot 10 jaar) speelde 6 wedstrijden in Ede. Hoewel alle wedstrijden verloren gingen, is er toch goed gespeeld. Van het vijftal Maren Bosse, Koen Noordhuizen, Nick Kalberg, Ruben Hulscher en Julian Hulscher, speelden de laatste drie voor het eerst OSBO-wedstrijden. Tegen doorgaans clubs uit de grote steden zat het ook niet mee. Zo zag Nick een gewonnen stelling een keer in pat (gelijkspel) eindigen en ging Ruben tweemaal door de klok. Ook de andere spelers zagen soms goede stellingen in rook opgaan. Toch wisten Maren en Ruben een partij te winnen en scoorde Nick zelfs 1,5 punt. Ook voor dit team geldt: blijven spelen, dan komen er in de toekomst wel meer punten.

De jeugdschakers uit Voorst spelen ook onderling een competitie. Na vier speelronden gaat Daan Noordhuizen aan kop. Hij is de enige speler die vier keer wist te winnen. De competitie is echter nog lang en ook voor Tije Bosse(2e), Marcel Albers(3e), Maren Bosse(4e) en Jelle Hukker(5e) zijn er nog volop kansen om kampioen te worden.

In de competitie voor de senioren is Jeroen Bosch nog steeds koploper. Na acht speelronden neemt hij nog steeds de eerste plaats in. Rudy Bloemhard staat tweede, voor Marcel Kraaijkamp. Verassend is het sterke spel van Dick Hoekman dit seizoen. Hij staat op de vierde plaats!
Voor de rapidcompetitie zijn inmiddels 6 speelronden geweest. Ook hier gaat Jeroen Bosch aan kop, samen met Rudy Bloemhard met 5 uit 6.
Hier staat Henri Jansen op de derde plaats met 4,5 uit 6. Voor meer informatie, zie onze website: www.voorsterschaakclub.nl. Over twee weken weer nieuws over onze seniorenteams en ons D-team (leeftijd tot 12 jaar).