Competities bij de Voorster Schaakclub in volle gang

VOORST. – Het schaakseizoen bij de Voorster Schaakclub is alweer ruim een maand bezig en de spanning in de diverse competities is volop aanwezig. Naast de schaaklessen houden ook de jeugdspelers en speelsters zich bezig met een interne clubcompetitie. Na 2 speelronden zijn er drie koplopers, namelijk Daan Noordhuizen, Tije Bosse en de verassend sterke Nick Kalberg.
Bij de senioren is clubkampioen Jeroen Bosch voortvarend van start gegaan. Hij heeft al zijn partijen nog gewonnen en staat dan ook bovenaan, gevolgd door Marcel Kraaijkamp en Fred Corpeleijn. Ook noemenswaardig is het goede optreden van ons nieuwe lid Joop Hendriksen, die op de zesde plaats staat. Naast de gewone clubcompetitie (waar 1 partij op 1 avond wordt gespeeld) is er ook een rapidcompetitie. Hierin speelt men drie partijen op een avond, met elke keer 20 minuten bedenktijd. De eerste speelavond is inmiddels geweest en 2 spelers gaan hier aan kop met drie winstpartijen. Dit zijn Rudy Bloemhard en Michiel Jansen. Op de derde plaats staat Henri Jansen met 2,5 punt na een verassende overwinning op de winnaar van vorig jaar: Jeroen Bosch. In de maand oktober zullen ook de OSBO-wedstrijden weer van start gaan met de teamwedstrijden tegen andere clubs. We houden u op de hoogte van de resultaten hiervan.