Wisselend succes schaakteams Voorst

VOORST. – Na de vierde speelronde gaat Marcel Kraaijkamp uit Apeldoorn nog steeds aan de leiding in de Open Voorster Schaakkampioenschappen. In deze ronde speelde hij tegen Voorstenaar Henri Jansen. In het middenspel van de partij wist Marcel voordeel te bereiken en leek de partij te gaan winnen. In het eindspel kwam Henri echter sterk terug. Ondanks een pionnenachterstand wist hij door actief spel van zijn torens toch een remise te bereiken. Hierdoor blijft Marcel aan de leiding met 3,5 uit 4, met Henri een half punt daarachter. Ook zijn broer Michiel Jansen staat nu op 3 punten. Hij wist oud kampioen Fokke Jonkman te verslaan en heeft hierdoor ook weer kans op de toernooiwinst. Met 2,5 uit 4 hebben Jeroen Bosch uit Empe en Eric Goedhart uit Deventer ook nog een kleine kans op het winnen van de Jacques van Geldercup.

In de B-poule is de stand na 4 speelronden nog niet duidelijk, aangezien er nog 4 partijen ingehaald moeten worden. Hieronder ook de topper van de koplopers Remco de Boer en Piet Ypma. Deze partij zal met veel belangstelling bekeken worden door Voorstenaar Guido van Heuvelen, Gerrit Nikkels uit Eerbeek en Karl van 't Hazeveld uit Apeldoorn. Zij wisten alle drie hun vierde ronde partij te winnen en hebben met 3 punten uit 4 wedstrijden nog alle kans op de overwinning in de B-poule. De volledige uitslagen en standen zijn ook te zien op onze internetsite: www.voorsterschaakclub.nl . De volgende speelronde is maandag 2 mei in de kantine van de V.V.Voorst, op sportpark "de Forst" in Voorst. Kom gerust eens een kijkje nemen naar dit gezellige toernooi om bijvoorbeeld te zien of Marcel Kraaijkamp zijn leidende positie kan behouden.