Voorster Schaakclub organiseert wederom het Open Voorster Schaakkampioenschap

VOORST. – Alweer voor de 17e keer (!!) organiseert de Voorster Schaakclub het Open Voorster Kampioenschap.
Op 6 maandagavonden wordt er weer gezellig geschaakt door vele clubschakers, maar ook huisschakers uit de stedendriehoek of zelfs daarbuiten. De eerste speelavond zal zijn op maandag 3 januari.

Het toernooi is onderverdeeld in 2 poules. In poule A spelen de betere clubschakers (rating ca. 1700 en hoger). Zij spelen om de Jacques van Geldercup. Deze wisselbeker is genoemd naar Jacques van Gelder, de man die ruim veertig jaar secretaris en wedstrijdleider is geweest van de Voorster Schaakclub. Tot aan zijn dood in 1986 was hij de motor van de Voorster Schaakclub en daarom is de wisselbeker naar hem vernoemd. In de B-poule spelen de overige deelnemers, clubschakers en huisschakers. In beide poules worden 6 avonden gespeeld volgens het Zwitsers systeem. Dit houdt in dat na elke speelronde je weer een tegenstander treft van gelijkwaardig niveau. De speeldata zijn: 3 januari, 31 januari, 28 februari, 4 april, 2 mei en 23 mei. Dit zijn allen maandagavonden. Wanneer je 1 of 2 avonden niet kunt spelen is dit geen reden om je niet op te geven. In overleg kan er een avond vooruit, of later gespeeld worden. Het speeltempo is 2 uur per persoon per partij. Een partij kan dus maximaal 4 uur lang duren. In de A-poule is dit weleens het geval, in de B-poule zijn de partijen vrijwel altijd eerder afgelopen.
Gespeeld word er in de kantine van de voetbalvereniging Voorst, sportpark "de Forst" aan de Beelelaan in Voorst. De wedstrijden beginnen elke speelavond om 20.00 uur, er is een rookverbod tot 22.30 uur. Achter de speelborden blijft het sowieso rookvrij.
Mede dankzij de sponsoring van de RABOBANK is het inschrijfgeld laag, namelijk 5 euro per persoon.

Inlichtingen en opgave voor 2 januari 2005 bij John Eekhuis (0575-502054) of Michiel Jansen (0575-503919). Men kan zich ook opgeven via deze website. Hopelijk tot ziens op maandag 3 januari, wij zullen zorgen dat er nog genoeg oliebollen over zijn!