Voorster Schaakclub organiseert Lichtweekviertallentoernooi

Ook dit jaar organiseert de Voorster Schaakclub weer het traditionele lichtweektoernooi.
Het toernooi is bedoeld voor viertallen uit buurten, families of verenigingen. Wij zoeken viertallen die een gezellige avond achter het schaakbord willen doorbrengen, ook de minder geoefende schakers zijn dus van harte welkom. Ook dit jaar zal het winnende team weer naar huis gaan met de RABOBANK-wisselbeker.

Het toernooi wordt gespeeld op maandagavond 13 september. Er wordt gespeeld in de kantine van sportpark “de Forst” aan de Beelelaan 1 te Voorst. Het toernooi zal starten om 19.30 uur en zal omstreeks 23.30 afgelopen zijn. Tot 22.30 uur is er een rookverbod in de speelzaal. De kosten voor deelname zijn 5 euro per team, te betalen voor aanvang van het toernooi.
Tijdens het toernooi zullen er 5 speelronden zijn, bij veel inschrijvingen 6. Het speeltempo is 15 minuten per persoon per partij, ook dit kan veranderen bij veel inschrijvingen. Dus heeft U zin in een gezellige avond uit achter het schaakbord? Doe dan mee aan het lichtweektoernooi.

Inlichtingen en opgave graag uiterlijk 12 september bij John Eekhuis (tel 0575-502054) of Michiel Jansen (tel 0575-503919).

Interne Competitie
Inmiddels is de clubcompetitie bij de Voorster Schaakclub alweer in volle gang. Ruim 30 spelers doen hier aan mee. Na 2 speelronden is Guido van Heuvelen de verrassende koploper, als enige wist hij beide wedstrijden te winnen. Hij wist toppers als Jeroen Nikkels en de clubkampioen van vorig jaar, Rudy Bloemhard, te verslaan.