Start rapid competitie Voorster Schaakclub

Voorst.- Tijdens de laatste 3 maanden van het jaar ( begin seizoen) is er voor de leden van de Voorster Schaakclub een onderlinge rapid competitie. Rapid zit qua speeltempo tussen gewoon- en snelschaken in. Iedere speler heeft 20 min. per persoon per partij. Een partij kan dus hooguit 40 min. duren. Menig huisschaker zal zeggen ”dat is dus gewoon een potje schaken”. En dat is het dan ook. Maar wanneer de moeilijkere stellingen eenmaal op het bord staan is de klok vaak de grootste tegenstander. Op maandag 7 oktober zijn de eerste 3 ronden gespeeld. Wilco de Bruijn staat bovenaan met een 100 % score. Hij heeft al vaker rapid- en snelschaakcompetities van onze club gewonnen. Maar natuurlijk zijn er na 3 ronden nog voldoende kandidaten. Michiel Jansen en Henk Bergsma, die al tegen elkaar hebben gespeeld, zijn ook nog ongeslagen met 2,5 punten. Andere kandidaten hebben misschien nog de mogelijkheid de komende 6 ronden te klimmen. We zullen het zien op 4 november en afsluitend op 2 december.

Interne Clubcompetitie
De leidraad van het gehele schaakseizoen is de interne clubcompetitie. Vanaf maandag 26 augustus word er weer gespeeld om de Els & Jo wisseltrofee. Deze prestigieuze wisselbokaal is beschikbaar gesteld door Jo en Els Jansen ( beide oud bestuursleden) Ook dit seizoen wordt er weer gespeeld via het keizersysteem. Dit houdt in dat je voor winst op een hoog geklasseerde speler meer punten krijgt dan voor winst op een laag geklasseerde speler. Inmiddels zijn er 5 ronden gespeeld en begint de stand vorm te krijgen. Maar het seizoen is natuurlijk nog lang. Spelers die tot dusver onder hun niveau hebben gespeeld zullen dan ook nog volop de kans krijgen om te kunnen stijgen. De eerste 6 spelers van de ranglijst zijn tot dusver nog ongeslagen. Fred Corpeleijn en Henri Jansen zijn de enige ongeslagen spelers die al 5 partijen hebben gespeeld. Het is dan ook duidelijk dat zij de lijst aanvoeren. Hier volgt een overzicht van de top van de competitie. Via deze krant zullen wij jullie op de hoogte blijven houden van onze clubcompetitie.
1 Fred Corpeleijn 203 pnt, 2 Henri Jansen 200,50 pnt, 3 Jeroen Nikkels 193 pnt, 4 Wilco de Bruijn 181,50 pnt, 5 Michiel Jansen 177,67 pnt, 6 Lutsen Dooper 176,17 pnt, 7 Christiaan Makkink 153 pnt, 8 Harry Schurink 151 pnt, 9 Tim Haverkamp 131,67 pnt, 10 Henk Bergsma 124,67 pnt.