Twellose Schaakclub verslaat Voorster Schaakclub

VOORST.- Op 3 juni jongstleden vond er het jaarlijkse treffen plaats tussen de Voorster Schaakclub en de Twellose Schaakclub. Aan het einde van elk schaakseizoen treffen de schaakverenigingen elkaar voor een massakamp bij een van de clubs. Dit jaar mochten de Voorsternaren de Twellonaren ontvangen aan de Beelelaan in Voorst. Afgelopen jaar versloegen de Twellonaren de Voorsternaren dus de schakers uit Voorst waren er op gebrand om de eer weer naar zich toe te trekken. Maar het belangrijkste van dit jaarlijks treffen is toch wel de gezelligheid en de goede sfeer die er tussen de schakers aanwezig is. De clubs organiseren gezamenlijk ook elk jaar het schoolschaaktoernooi wat ook altijd prima verloopt.

Voorster Schaakclub - Twellose Schaakclub (uitslag 5-8)
De Twellonaren zouden aanvankelijk met 14 schakers naar Voorst komen maar Jos Barendregt kwam niet opdagen. Dat was een kleine tegenvaller want de clubkampioen van Twello mocht aantreden tegen de kampioen van de Voorsternaren Michiel Jansen. Hierdoor won Michiel de partij op reglementaire basis, maar men besloot alleen de partijen mee tellen die daadwerkelijk gespeeld zijn. Dus deze uitslag werd niet meegeteld. De Twellonaren gingen goed van start, al vroeg in de avond stonden ze riant voor met 4-0. Daarna kwamen de Voorsternaren weer iets terug maar het gat bleef te groot om te dichten, ze liepen nog wel een puntje in maar het was niet genoeg. De Twellonaren pakten de overwinning met 8 tegen 5 punten en konden dus tevreden huiswaarts keren. Hieronder volgen de uitslagen van dit massakamp.

Uitslagen
Voorst - Twello 5-8