12e Lichtweek toernooi Voorster Schaakclub nadert

VOORST.- Op maandag 20 augustus starten de leden van de Voorster Schaakclub met het nieuwe seizoen, daarnaast staat ook weer het Lichtweek gebeuren voor de deur voor de Voorsternaren. Zo ook dus voor de Voorster Schaakclub, zij organiseert namelijk tijdens de lichtweek voor de twaalfde keer het 4-tallen schaaktoernooi. Dit populaire schaaktoernooi staat ook wel bekend als het lichtweektoernooi.

Het toernooi vindt plaats op maandag 10 september in de kantine van de voetbalvereniging Voorst. Het toernooi is voor iedereen bedoelt zowel voor huisschakers als clubschakers. Het toernooi staat bekend om zijn gezelligheid, de prestaties komen voor veel schakers op de tweede plaats. Maar de vechtlust is er vaak niet minder om. Ook dit jaar gaat het winnende team met de Rabo-wisselbeker naar huis, een nieuwe beker overigens want de Apeldoornse combinatie Blub-Blub Bloem wist hem vorig jaar voor de derde keer te winnen en mochten zo de oude beker houden. Het toernooi zal starten om 19:30 uur, en er zullen 5 a 6 ronden gespeelt worden. Om circa 22:30 zal de prijsuitreiking plaatsvinden. Wil u meedoen en u heeft drie vrienden die met u mee willen doen? Dan kunt u zich t/m 9 september aanmelden. U bent vrij om een naam voor uw team te kiezen.

De kosten voor het toernooi zijn Fl. 10,= per team.

Naast het toernooi zal de Voorster Schaakclub ook te bewonderen zijn tijdens de ondernemersmarkt op 9 septemeber en tijdens de hobby- en creatiefmarkt op 16 september. Hier kunt u informatie vergaren over de schaaksport en eventueel een potje schaken tegen een van de leden.

Mocht u interesse hebben in de schaaksport, dan bent van harte welkom om eens een clubavond bij te wonen. Deze vinden plaats op de maandagavonden vanaf 20:00 uur in de kantine van Voetbalvereniging Voorst.

Voor inlichtingen en/of opgave kunt u terecht bij:
John Eekhuis, tel. 0575-502054
Michiel Jansen, tel. 0575-503919