Blub Bloem wint opnieuw Lichtweektoernooi

VOORST. – Het elfde lichtweek schaaktoernooi voor viertallen is voor derde jaar achtereen gewonnen door het Apeldoorns viertal Blub Bloem. Door deze overwinning van Blub Bloem is de wisselbeker definitief in Apeldoornse handen beland. Het populaire schaaktoernooi is wederom een succes geworden. Diverse teams bestaande uit zowel thuis- als clubschakers waren ervoor naar Voorst gekomen. Iedereen was wederom goed te spreken over het toernooi en het was daarom weer een gezellige avond in het clubhuis van de voetbalvereniging Voorst.

Net als vorig jaar hadden er zich 14 teams aangemeld voor dit jaarlijkse evenement. Vanaf het begin werd er fel gestreden door enkele teams hopende Blub Bloem van de troon te kunnen stoten. Maar na de eerste ronde bleek al dat dit team zich niet van plan was zich te laten onttronen en startte direct met een 4-0 overwinning op Pallas, dit team eindigde uiteindelijk op 3e plaats. Desalniettemin moest de beslissing, net als vorig jaar, in de laatste ronde vallen, het team Schaakdorp Beekbergen bleef goed volgen maar uiteindelijk moesten zij ook het onderspit delven. Blub Bloem wist met overtuiging te winnen en haalde een imposante score binnen, 18,5 bordpunt van de in totaal 20 bordpunten die er te verdienen vielen. Schaakdorp Beekbergen werd verdient tweede met 15,5 bordpunt, gevolg door Pallas met 11,5 bordpunt.

De volledige eindstand luidt:
1 Blub Bloem 18½
2 Schaakdorp Beekbergen 15½
3 Pallas 11½
4 De Schuifmaatjes 10½
5 De Oppositie 10½
6 Voorster Schaakclub 10½
7 WUGO
  De Halmen
9 Beeb 9
  De Veldwerkers 9
11 Eerbeek 9
12 Team Zonder Naam
13 De Kampioenen 5
14 Keizershof

Eerbeek kwam net wat matchpunten te kort om de de 9e plaats te delen met de teams Beeb en De Veldwerkers, deze twee hadden exact evenveel bordpunten als matchpunten en eindigden daardoor gelijk in de stand. Hetzelfde gold voor de teams WUGO en De Halmen, zij eindigden op een gedeelde 7e plaats.

Het elfde Lichtweektoernooi was wederom een groot succes en men ziet alweer uit naar volgende de volgende editie van dit toernooi, hopend op nog meer deelnemers die dit jaar meededen.