Schaaktoernooi voor viertallen in Voorst

VOORST. – De Voorster Schaakclub organiseert op maandag 13 september voor de tiende keer het zeer populaire schaaktoernooi voor viertallen. Dit toernooi wordt traditioneel tijdens de lichtweek in Voorst gehouden en is dan ook bekend als het lichtweek schaaktoernooi. Dit jaar zullen de tuinen in het dorp niet verlicht zijn, maar zal dit toernooi zeker een lichtpunt tijdens deze evenementenweek zijn. Aan het toernooi kan worden deelgenomen door teams van 4 spelers. Iedereen kan meedoen, van goede clubspelers tot huisschakers, want het gaat voornamelijk om de gezelligheid, de schaakprestatie is eigenlijk van ondergeschikt belang.

Mede door dit gezellige karakter is dit een ideaal toernooi voor viertallen uit buurten, families, verenigingen, bedrijven, scholen, enz. Elk jaar doen er weer veel deelnemers mee en de reakties zijn altijd erg positief. Met name de sfeer in de volle speelzaal en natuurlijk toch ook de spanning staan garant voor een leuke avond. Vorig jaar deden er maar liefst 64 schakers mee uit de hele regio van de stedendriehoek. Weet u met drie anderen een team samen te stellen en wilt u een sportieve spannende avond beleven? Bedenk dan een leuke naam voor het team en schrijf u in.

Voor het winnende team is er een wisselbeker, die dit jaar is omgedoopt tot de Rabo-wisselbeker. De beker werd vorig jaar gewonnen door het viertal Blub Bloem uit Apeldoorn.

Het toernooi begint op maandagavond 13 september om 19.30 uur in de kantine van de voetbalvereniging, Beelelaan 1 te Voorst. Tot 21.30 uur is er een rookverbod in de zaal. De prijsuitreiking zal omstreeks 23.30 uur zijn. Elk team speelt 5 à 6 wedstrijden tegen een ander team met een speeltempo van 15 minuten per persoon per partij.

De kosten bedragen fl. 10,= per team, te voldoen voor aanvang van de wedstrijd. Inlichtingen en opgave vóór 12 september bij John Eekhuis, tel. 0575-502054 of Michiel Jansen, tel. 0575-501660.