Competitie Voorster Schaakclub

VOORST. – Dit seizoen zijn er al weer vijf ronden interne competitie gespeeld door de leden van de Voorster Schaakclub. Clubkampioen Jeroen Bosch van Rosenthal laat meteen weten wat zijn plannen dit jaar zijn door direct ongeslagen de leiding te nemen.

Na twee jaar afwezigheid is Guido van Heuvelen opnieuw terug bij de Voorster Schaakclub en nestelt zich meteen op een zeer fraaie zesde plaats. Guido is een belofte voor de toekomst. Hij kan de schaakclub goed van pas komen nu er in de externe competitie zware tegenstanders wachten. Vorig jaar promoveerde het eerste team namelijk naar de eerste klasse van de Oostelijke Schaakbond. De moeilijke doelstelling voor dit jaar is om daarin stand te houden. Een goed begin is er ook voor Karl van ‘t Hazeveld, die met een score van 3 uit 4 de derde plaats bezet. Karl en Guido staan hoog genoteerd ondanks een nederlaag in de laatste ronde. Maar ja, dan werd er wel verloren van de nummers 1 en 2. De uitslagen van de vijfde ronde zijn:

Jeroen Bosch van Rosenthal - Karl van ’t Hazeveld 1-0
Guido van Heuvelen - Fred Corpeleijn 0-1
Henri Jansen - Harrie Saris 1-0
Michiel Jansen - Jeroen Nikkels 1-0
Jos Koers - Dick Hoekman 1-0
Els Jansen - Harry Schurink 0-1
Walter van de Hel - Remco de Boer 1-0
Harry Kuiper - Christiaan Makkink 1-0
Rijk-Jan Gemen - Henk Jansen 1-0
Jo Jansen - John Eekhuis 0-1
Annelies Gerrits - Hanny Kempink 0-1