Jeroen Bosch van Rosenthal clubkampioen

Voorst, 25 mei 1998 - Op maandagavond 25 mei werd de laatste ronde gespeeld van de clubcompetitie van de Voorster Schaakclub. Jeroen Bosch van Rosenthal bleek met overmacht de beste schaker en werd daardoor voor de tweede achtereenvolgende keer clubkampioen.

Jeroen Bosch van Rosenthal was reeds, door de ruime voorsprong, gedurende enkele weken verzekerd van de titel. De kenmerken van Bosch van Rosenthal zijn z'n grote theoretische kennis van het gehele schaakspel plus het naar zich kunnen toetrekken van gelijkwaardige of zelfs slechtere stellingen in het eindspel. De sterspeler van de Voorster Schaakclub behaalde dit seizoen naast het clubkampioenschap ook de titel van het snelschaken, een ongeslagen status in zeven partijen aan het 1e bord in de wedstrijden voor de Oostelijke Schaakbond plus een hoge klassering in het Open Voorster Kampioenschap.

Er waren in totaal bijna 30 deelnemers aan de clubcompetitie. Een groot aantal voor een schaakclub in een relatief klein dorp. Er waren ook weer diverse talentvolle jeugdspelers zoals Remco de Boer, Walter van der Hel, Remco Kempink en Christiaan Makkink. Wanneer deze beloftevolle spelers nog enkele jaren doorschaken zullen zij zeker oprukken naar de hieronder staande top tien!

De eindstand van het schaakseizoen 1997/1998 bij de eerste tien ziet er als volgt uit:

1 Jeroen Bosch van Rosenthal 1421
2 Jeroen Nikkels 1091