Wilco de Bruin rapidkampioen

Voorst, 6 mei 1998 - Vorige week werd de tiende en laatste ronde gespeeld in de rapidcompetitie van de Voorster Schaakclub. Wilco de Bruin bleek de meest bekwame schaker in het speeltempo van een half uur per persoon per partij en werd daardoor rapidkampioen van Voorst.

Met een half punt voorsprong op zijn naaste belager Bosch van Rosenthal begon De Bruin aan de laatste ronde. De koplopers hadden nog sterke tegenstanders te verslaan. Bosch van Rosenthal versloeg Henri Jansen en De Bruin dwong Jeroen Nikkels tot overgave. De voorsprong van De Bruin was daarmee in tact gebleven. Wilco de Bruin is de rapidschaakkampioen van de Voorster Schaakclub!

Aan de rapidcompetitie werd door 29 spelers deelgenomen. De eindstand aan kop luidt als volgt:

1 Wilco de Bruin
2 Jeroen Bosch van Rosenthal 8