Verslag ronde 4 OVK 2016

Dries Wedda heeft de leiding genomen na de vierde speelronde van het OVK. Hij wist meervoudig kampioen Fokke Jonkman te kloppen. Lûtsen Dooper volgt met 3 uit 4 door een overwinning op Guido van Heuvelen. Martijn Boele wist Jeroen Bosch te verslaan, en is ook nog in de achtervolging om zijn titel te prolongeren. Zuur was de nederlaag voor Erik Kloppers, die in gewonnen stelling blunderde, Ron Brachten maakte dankbaar gebruik.

In groep B was het opvallend dat de oudgedienden Stef en Sjef nog steeds van zich doen spreken. Stef had met nog een paar seconden op de klok een mat in 2 op het bord. Harry Schurink was de ongelukkige, zelfs Stef had medelijden. Marco van Sittert gaat zich ook mengen in de strijd om het eremetaal. Hij klopte Piet Ypma. De koploper Wobbe de Vries moet nog spelen, en wel tegen Rolf van Achtmaal. Nog volop strijd in deze poule. Onderaan gaat het Maarten Jansen niet voor de wind, hij zal nog alle zeilen bij moeten zetten om een goede score te behalen.

In groep C moeten nog een flink aantal wedstrijden gespeeld worden, dus daar kan ik over stand nog niet zo veel vermelden. Wel dat Ko Kooman vastberaden is om hier de 1e plaats te pakken, onze secretaris moest eraan geloven. Tom Smit (de Cirkel uit Ede) gaat stilletjes in de achtervolging. Lex Wattez uit Harderwijk wist zijn eerste wedstrijdpunt te pakken. Huisschaker Ep Kerkmeijer moest zijn koning om leggen.

Wel beste schaakvrienden, we zullen de inhaalwedstrijden zo snel mogelijk verwerken op de site als deze gespeeld zijn. Verder wil ik alle competitie-schakers veel plezier wensen tijdens de altijd gezellige slotrondes.

Met vriendelijke groet, Henri Jansen.