Schaakteams Voorster Schaakclub goed op dreef

VOORST. - Na de goede start van de schakers van Voorst 1 met twee overwinningen zijn ook de andere teams van de Voorster Schaakclub aan de externe competitie begonnen.

Het tweede team wil na de degradatie van vorig jaar natuurlijk graag kampioen worden en weer terugkeren in de 2e klasse. Het begin daarvoor is in ieder geval gemaakt met de 2-4 overwinning bij de buren van Zutphen 3. Overwinningen waren er voor Jeroen Nikkels, Henri Jansen en Tom Molewijk. Joop Siderius en Fred Corpeleijn speelden verdienstelijk remise. Alleen Guido van Heuvelen had minder geluk en moest de koning omleggen.

Het derde team speelde minder goed en ging hard onderuit tegen Schaakmaat 6 uit Apeldoorn. In Apeldoorn wist alleen John Eekhuis een punt te scoren. De overige spelers (Daan Noordhuizen, Esther Konijnenberg, Jari Hendriksen, Hannie Kempink en Job van Oorspronk) deden hun best, maar kwamen betere tegenstanders tegen.

Het vierde team daarentegen begon de competitie uitstekend. Ook zij komen net als Voorst 3 uit in de 4e klasse en ook zij begonnen met een uitwedstrijd. In Dieren tegen het tweede van Theothorne werd er een monsterscore behaald van 0,5 – 5,5. Remco Kempink speelde remise, maar de overige spelers wisten allemaal te winnen. Dit waren John de Boer, Harry Schurink, Joop Hendriksen, Stef Boog en Maarten Jansen.

De volgende speelronde in medio november voor deze drie teams. Het eerste team speelt komende zaterdag 3 november alweer de 3e wedstrijd. U kunt als toeschouwer meekijken, de wedstrijden worden gespeeld in de Voorhof in Voorst, aanvang 13.00 uur.