1ste Open Air schaaktoernooi sfeervol verlopen

VOORST. De Voorster Schaakclub bestaat 75 jaar dit jaar en daarom worden er tal van schaakactiviteiten door de schaakclub georganiseerd. Zo ook afgelopen zaterdag in Voorst in het Jacques Lugtmeijerplantsoen. Bij de muziektent was alles al fraai ingericht door de organisatie van het Voorster OpenAir muziekfestival, dus daarom bestond het idee om hier ook maar eens een schaaktoernooi te organiseren. Het weer speelde zeker mee, want het was een mooie zomerse dag.

Het jeugdtoernooi begon in de middag en acht kinderen hadden de weg naar het park gevonden. Het was een leuke schaakmiddag en er werd op een leuke en fanatieke manier tegen elkaar gespeeld. Iedereen speelde een keer tegen elkaar en na afloop bleek Sam Plevier uit Twello de beste speler te zijn. Hij wist al zijn wedstrijden te winnen. Op de tweede plaats eindigde Susan Nijdeken uit Voorst, in een beslissingswedstrijd wist zij te winnen van Emma Kaizer, eveneens uit Voorst.
De kinderen uit Voorst kunnen op 29 september op herhaling, want dan wordt er opnieuw een jeugdtoernooi georganiseerd tijdens de jubileumdag in het Dorpshuis.

De wat oudere schakers waren in de ochtend al begonnen om 11 uur. Er deden er in totaal 14 schakers mee. Voor de Voorster Schaakclub een wat laag aantal vergeleken met de deelnames die we gewend zijn met onze andere toernooien. Maar het werd een spannend en sportief toernooi. Eric Kloppers uit Zutphen was hier de toernooiwinnaar, met 6½ punt uit 7 wedstrijden. Tweede werd Sven Pronk uit Voorst, als derde eindigde Ruud Wille uit Arnhem. Onderaan deze pagina vind je alle uitslagen en standen.

Wellicht gaat de Voorster Schaakclub in de komende jaren dit toernooi vaker organiseren in het park, hopelijk dan met meer deelnemers. Onze dank gaat uit naar de organisatie van het Voorster Open Air en natuurlijk naar de sponsoren die het jubileumjaar van de Voorster Schaakclub ondersteunen.

Links de uiteindelijke winnaar Eric Kloppers.

Het was goed toeven in de open lucht.

Els speelde goed tegen Chris, maar toen stond de klok ineens op 0:00.

Nee Lûtsen, niet Lc5...

De deelnemers gingen met een leuk aandenken naar huis!