Van de Voorzitter

Zoals bekend zitten we in het jubileumjaar en de voorbereidingen op onze activiteiten zijn in volle gang. Inmiddels hebben jullie gezien dat het sponsorbord al op fraaie wijze op de homepage van onze website staat. Vanaf deze plek wil ik nogmaals mijn dank uitspreken voor de ondersteuning van deze sponsoren voor onze activiteiten. Dit geld kunnen we goed gebruiken om alles te doen slagen. Zeker voor het realiseren van ons jubileumboek is dit hard nodig, want dit gaat een fraai dik boek worden. Maar laten we ons eerst een richten op de maand april, want dan zullen onze eerste extra activiteiten voor dit jubileumjaar plaatsvinden. Op paaszaterdag gaan we snelschaken in het Geveltje. Samen met de Osbo organiseren wij het OSBO-snelschaakkampioenschap. De voorbereidingen zijn voor het grootste deel al afgerond, wat we nu nog nodig hebben zijn DEELNEMERS!! Dus geef je op voor dit toernooi, je zult ervaren dat snelschaken ook heel leuk is. En voor een ieder is er kans op een prijs, want na de 3 ochtendronden wordt een ieder ingedeeld in een poule met tegenstanders van gelijk niveau.

Niet kort daarna volgen natuurlijk de OSBO-slotrondes. We hebben voor al onze teams de slotronde in Voorst weten te organiseren. We bijten het spits af op vrijdag 13 april met de slotrondes van Voorst 3 en 4 in het Geveltje. De maandag erop (maandag 16 april) gaan we naar het dorpshuis voor de slotronde van Voorst 2. En we blijven nog even in het dorpshuis, want op zaterdag 21 april vindt de slotronde van de promotieklasse plaats. Dat zijn dus 3 x volle zalen waarin we weer een spannende strijd hopen te zien in een gezellige sfeer.

Graag willen we van de slotrondes live verslag doen op onze website. Zo kunnen de leden van de verenigingen die bij ons op bezoek zijn thuis volgen wat de verrichtingen van hun team zijn. Dat dit heel leuk kan zijn hebben we vorig jaar kunnen zien toen Voorst 5 de slotronde speelde in Arnhem en wij thuis getuige mochten zijn van het fraaie stikmat van Maarten. Om dit te realiseren hebben we echter vrijwilligers nodig die de standen op de borden bijhouden. Alleen dan kunnen we de actuele stand van zaken in de poule op onze site zetten. Dus ik verzoek een ieder hieraan mee te werken op de slotrondes waarin zij zelf niet schaken. Dit is een taak de de wedstrijdleiders en bestuursleden onmogelijk in hun eentje kunnen doen. Ik hoop dat er mensen zijn die zich bij het bestuur hiervoor aanmelden.

Michiel Jansen