Open Voorster Schaakkampioenschappen 2 januari van start

VOORST. – De Voorster Schaakclub begint traditioneel het nieuwe jaar met het Open Voorster Schaakkampioenschap. Dit jaar is het tevens het startsein voor het jubileumjaar 2012. De Voorster Schaakclub bestaat in augustus 2012 namelijk 75 jaar en tal van activiteiten zullen door de Voorster Schaakclub georganiseerd worden. Later meer hierover in het Voorster Nieuws.

Het Open Voorster Schaakkampioenschap wordt al voor de 24e keer georganiseerd en is voor mensen die kennis willen maken met de schaaksport een ideaal toernooi. Heeft u weleens vroeger schaken geleerd en wilt u het weer eens proberen? Schaakt u weleens tegen de computer of op internet? Kom dan naar dit toernooi, want dan zult u ervaren dat schaken in een speelzaal met meerdere mensen tegelijk een sportieve en gezellige ervaring is. Speciaal voor deze zogenoemde "huisschakers" hebben we de C-poule ingericht, zodat u tegen mensen gaat schaken die ook dit eens willen ervaren.
Uiteraard zijn er ook een A- en B-poule. In de A-poule schaken de regionale toppers, die gaan strijden om de wisselbeker, de Jacques van Geldercup. Jacques van Gelder was ca. 40 jaar wedstrijdleider en secretaris van de Voorster Schaakclub, daarom is deze beker naar hem vernoemd. In de B-poule schaken de ervaren clubschakers die te goed zijn om tegen beginnelingen te spelen, maar voor de A-poule net te kort komen.
De eerste speelavond is maandag 2 januari, de overige 5 speeldata zijn: 30 januari, 27 februari, 26 maart, 23 april en 21 mei. Alle wedstrijden vinden plaats op maandagavonden en beginnen om 20.00 uur. Mocht u 1 of 2 avonden niet kunnen, geen probleem, in onderling overleg wordt dan de wedstrijd vooruit of later gespeeld. De wedstrijden vinden plaats in de kantine van de voetbalvereniging Voorst aan de Beelelaan in Voorst op sportpark "de Forst". Het inschrijfgeld bedraagd 8 euro. Er zijn prijzen beschikbaar voor de top 3 in elke poule, tevens zijn er wat extra prijzen te winnen vanwege het 75-jarig bestaan van de Voorster Schaakclub. Voor inlichtingen en opgave kunt u terecht bij John Eekhuis (0575-502054), Lūtsen Dooper (0575-567690) of Michiel Jansen (0575-503919). Opgave kan natuurlijk ook via onze website: www.voorsterschaakclub.nl. Op de homepagina vindt u direct een link naar dit toernooi. Tot ziens op maandag 2 januari, de oliebollen zullen klaar liggen.