Open Voorster Schaakkampioenschappen van start met record aantal deelnemers

VOORST. Traditiegetrouw opende de Voorster Schaakclub het nieuwe jaar met de start van de Open Voorster Schaakkampioenschappen.

Op maandag 3 januari zijn maarliefst 70 deelnemers begonnen aan de 23e editie van dit toernooi. Voor de organisatie een mooie positieve verrassing. Vorig jaar werd er met 59 deelnemers een record gevestigd, dat werd dus nu ruimschoots overtroffen. Uiteraard zijn er van de Voorster Schaakclub zelf al 28 deelnemers, maar verder zijn er ook deelnemers uit de omliggende omgeving, zoals uit Brummen, Eerbeek, Wilp, Zutphen, Twello en Deventer. Onder hen ook veel huisschakers die het eens willen proberen om te schaken in wedstrijdverband. Maar ook de geroutineerde schaker heeft zijn weg naar Voorst gevonden en niet alleen uit de nabije omgeving. Ook schakers uit Amersfoort, Nijkerk, Arnhem en zelfs Kuinre schaken graag dit toernooi bij de Voorster Schaakclub. De spelers zijn onderverdeeld in 3 poules, ingedeeld op speelsterkte. In de hoogste poule (A-poule) wordt geschaakt om de wisselbeker, de Jacques van Geldercup.

Het toernooi is mede ook een succes dankzij de sponsoring van de Rabobank. Ook dankt de Voorster Schaakclub natuurlijk de voetbalvereniging Voorst, voor het beschikbaar stellen van de kantine als speelzaal. Voor meer informatie over het toernooi kunt u terecht op de website van de Voorster Schaakclub: www.voorsterschaakclub.nl. U kunt daar de uitslagen vinden, maar ook kunt u gespeelde partijen nog eens naspelen. Het toernooi duurt voort tot in mei, in totaal zijn er 6 speelavonden. Op 31 januari zal de 2e ronde gespeeld worden.