Rudy Bloemhard stevent af op het winnen van de Jacques van Geldercup

VOORST. – Na 4 van de 6 speelronden staat Rudy Bloemhard uit Apeldoorn er uitstekend voor in de strijd om het Open Schaakkampioenschap van Voorst. In de 4e speelronde wist hij medekoploper Fokke Jonkman uit Kuinre te verslaan. Daarmee is hij in de A-poule de koploper met een honderd procent score van 4 uit 4. Zijn directe achtervolgers Jeroen Bosch, Fokke Jonkman en Robert Verkruissen staan met 3 uit 4 een vol punt achter. Met nog 2 ronden te spelen heeft Rudy dus uitstekende kansen voor het winnen van de wisselbeker, de Jacques van Geldercup.

In de B-poule is de stand nog wat onduidelijk, aangezien de koploper Joop Siderius uit Apeldoorn zijn partij door omstandigheden nog niet kon spelen. Zeker is wel dat Rolf van Agtmaal uit Brummen uitstekende zaken deed. Door zijn overwinning op Stef Boog uit Deventer komt hij op 3,5 punt uit 4 wedstrijden te staan. Ook Tom Molewijk, Joop Hendriksen en Hans Roeloffs deden goede zaken. Zij wonnen hun partij en doen met 3 uit 4 zeker nog mee voor de overwinning. Voor de volledige stand in deze poule is het afwachten op de uitslag van Joop Siderius tegen John Eekhuis.

In de C-poule deed Edwin de Jong uit Wilp uitstekende zaken. Deze huisschaker uit Wilp wist al menig clubschaker te verslaan en ook tegen Frits van der Kuip was hij weer uitstekend op dreef. Een fraaie overwinning bracht hem op de mooie score van 4 punten. Hij lijkt het toernooi te gaan winnen, maar zal in de volgende ronde een aanval van Dick Hoekman moeten afslaan, hij staat met 3,5 punt immers maar een half punt achter. Opvallend is dat ook de overige huisschakers een prima toernooi spelen in deze poule. Hieruit blijkt maar weer dat de schaaksport, in tegenstelling tot menigeen denkt, makkelijk toegankelijk is voor iedereen.

Meer weten over dit toernooi? Kijk op onze website: www.voorsterschaakclub.nl. U kunt dan ook een of meerdere partijen naspelen.