Eerste speeldag jeugd D-team OSBO, 8 november

Afgelopen zaterdag speelde het Voorster D-team de eerste Osbo wedstrijden. Noud, Tom, Mirko, Werner en Joritha vormden de selectie. Dit jonge team moest het opnemen tegen teams als de Toren, Mook, Pallas en ASV.
Traditiegetrouw zijn dit sterke teams met spelers die over het algemeen veel toernooien spelen en al ver in de stappenmethode zijn.
Om met de bovenste mee te draaien is eigenlijk een illusie, maar dat is ook niet het belangrijkste.
De eerste ronde tegen Mook werd het krachtsverschil gelijk duidelijk. Een afgetekende nederlaag, Tom redde de eer door remise te spelen.
De 2e ronde tegen de Toren werden de Voorster spelers een beetje afgebluft door het snelle spelen van hun tegenstanders, een snelle 4-0 nederlaag was het gevolg.
Vanaf dan wordt het echter wel leuker. Je komt dan te spelen tegen teams die ook 2 ronden verloren hebben. De partijen worden spannender en beter, de eerste zenuwen zijn achter de rug.
Tegen ASV waren er zeker kansen op een gelijk spel. Met name Mirko en Werner speelden prima, maar het kwartje viel net verkeerd, met een geflatteerde 4-0 verlies als gevolg.
Tegen Pallas d2 werd een matchpunt gehaald. Werner en Joritha zetten hun tegenstanders heel mooi mat. Mirko, die de hele dag overigens prima speelde maar steeds net een beetje pech had, was deze ronde nog duidelijk moe van de vorige lange partij en verloor. Ook Tom kon nu geen potten breken.
Tegen Pallas d1 werd met 3-1 verloren. Noud won aan bord 3, Mirko aan bord 2 had net weer een beetje pech. Hij had winstkansen maar kon deze net niet benutten. Een gelijkspel als team had er zeker ingezeten.
Tegen Wageningen was de koek op, 4-0 verlies.
Het was een leuke dag, een onervaren maar heel leuk team, ik verwacht de 2e speeldag zeker nog wel een overwinning als het kwartje dan een keer goed valt. Dat verdient dit team zeer zeker!