Schakers Voorst 2 spelen gelijk

VOORST. – Het schaakseizoen bij de Voorster Schaakclub is al enige tijd bezig en ook dit jaar speelt de Voorster Schaakclub weer met vier teams mee in de competitie van de Oostelijke Schaakbond.

Het 2e team speelde vorig jaar nog in de 2e klasse, maar door de degradatie mag het dit jaar weer spelen voor een hoge klassering in de 3e klasse. De openingswedstrijd tegen het 8e team van ASV uit Arnhem bood mogelijkheden voor een goede start, maar door onverwachte omstandigheden moest het team met 2 invallers spelen. Zowel Remco de Boer als Jo Jansen speelden uitstekend, maar moesten toegeven dat het niveau van de tegenstander te hoog lag. Gelukkig speelden teamcaptain Henri Jansen op bord 1 en Sven Pronk op bord 2 op een uitstekend niveau, zij wisten dan ook hun partij te winnen. Doordat ook Harry Schurink zijn partij winnend afsloot, stond Voorst met 3-2 voor en wellicht zat er toch een overwinning in. Fred Corpeleijn echter had een verloren stelling en ondanks de mindere speeltijd die zijn tegenstander over had, moest Fred de koning omleggen. Een matige start dus voor Voorst 2 met dit gelijkspel, maar er komen nog voldoende wedstrijden om een topklassering mogelijk te maken.

Het 3e team speelt ook in de 3e klasse. Voor dit team is de 3e klasse een pittig niveau, maar evenals vorig seizoen moet klassebehoud mogelijk zijn. De uitwedstrijd tegen Ugchelen 1 was echter te hoog gegrepen. Joop Hendriksen liet wederom zijn huidige topvorm zien en weet zijn schaakniveau nog steeds te verbeteren. Zijn overwinning was echter niet voldoende. Christiaan Makkink en Karl van 't Hazeveld speelden nog remise, maar daar tegenover stonden nederlagen van John Eekhuis, Dick Hoekman en Harrie Saris. Een 4-2 nederlaag dus voor Voorst 3, maar ook voor dit team komen er nog voldoende mogelijkheden om punten te scoren.

In een later stadium spelen ons 1e team (1e klasse), 4e team (4e klasse) en ons D-jeugdteam. Ook van de prestaties van deze schaakteams uit Voorst zullen wij U op de hoogte houden. Alle verrichtingen van de Voorster Schaakclub zijn natuurlijk ook te volgen op deze website.