Verslag jeugdcompetitie 2007/2008, de ontknoping

Jongens en meisjes, dames en heren, de competitie is beslist: Jari is clubkampioen geworden met 405 punten, score 13 uit 16. Uiteindelijk toch wel de onbetwiste kampioen, van harte gefeliciteerd! Theoretisch gezien kon Sanne nog kampioen worden op de laatste speeldag, maar dan moest ze de laatste speeldag alles winnen en Jari alles verliezen. In het onderlinge duel liet Jari er echter geen gras over groeien, won de partij en stelde dus gelijk de titel veilig.

De B- poule voor de 5 jongste spelers is gewonnen door Koen met een score van 7 uit 13, uiteraard ook van harte gefeliciteerd! Lang zag het ernaar uit dat Angela er wel eens met deze prijs vandoor kon gaan. Voor haar leek de competitie echter net iets te lang te duren en werd in deze poule aan het eind gepasseerd door Koen.

Er zijn mij 2 dingen erg opgevallen dit jaar. Ten eerste dat iedereen zo aan elkaar gewaagd is, dat blijkt ook wel uit de ranglijst. Zo staat bijvoorbeeld de nummer 7, Noud, slechts 10 punten voor op de nummer 10, Tom. Iedereen kon van (bijna) iedereen wel winnen en iedereen heeft dan ook zijn of haar puntjes wel bij elkaar gesprokkeld. Een ander voorbeeld hiervan is dat zelfs de kampioen niet onverslaanbaar bleek. Marcel wist zelfs twee keer te winnen van Jari, en ook Koen lukte dat een keer… Verder is er heel sportief gespeeld. Ik heb als wedstrijdleider geen enkele keer iets van onenigheid gemerkt en heb dus ook nooit hoeven ingrijpen. Dat is een groot compliment voor jullie allemaal!
Ik zou zeggen, bedankt voor de sportieve strijd en volgend seizoen gaan we er weer met frisse moed tegenaan.

Guido