Olympus Toernooi

Aankomende zaterdag (5 januari) wordt weer het Olympus toernooi in Arnhem gespeeld. Dit toernooi heeft altijd een flink aantal deelnemers, meer dan 250, waaronder een aantal meesters en grootmeesters. Dit jaar zal zelfs Jan Timman één van de deelnemers zijn. Op het Olympus toernooi wordt 7 ronden Zwitsers gespeeld met als speeltempo 18 min + 5 sec. Vorig jaar waren Michiel, Henri, Sven en Lūtsen van de partij.

Natuurlijk wordt niet iedereen bij Jan Timman ingedeeld, er zijn namelijk vier groepen:

Dit toernooi is zeer gezellig en leerzaam met name voor jeugdspelers. Zo’n groot eendaags toernooi wordt niet vaak georganiseerd en daarom hopen we dit jaar met een grote groep Voorsterschakers naar Arnhem af te reizen. Voor meer info zie: www.schaakverenigingdetoren.nl . Wie wil deelnemen aan dit toernooi wordt verzocht contact op te nemen met Michiel, Henri of Lūtsen i.v.m. carpoolredenen. Daarnaast kunnen we ons opgeven als groep waarbij we een kans maken op een wedstrijdklok.