Grootmeestertitel correspondentieschaak voor Jacques Kuiper

VOORST. – De Voorster Schaakclub heeft nu een grootmeester in haar gelederen. Jacques Kuiper heeft zijn derde GM-norm gehaald en daarmee de grootmeestertitel in het correspondentieschaak.

In het toernooi ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van de British Correpondence Chess Association behaalde hij met een score van 9 punten uit 14 partijen de derde norm. Eerder al had hij GM-normen behaald in het Franse Jaudran Herdenkingstoernooi en het twaalfde E-mail Grootmeesternormtoernooi. Omdat Jacques, lid van de Voorster Schaakclub, in deze beide toernooien één grootmeester te weinig als tegenstander had gehad, was een derde norm nodig met tenminste die ene grootmeester onder de deelnemers. Daaraan is nu voldaan.

Wij willen Jacques van harte feliciteren met het behalen van deze titel !!