Schakers Voorst 2 gehuldigd

VOORST. – Ruim een maand terug werden de schakers van het 2e team van de Voorster Schaakclub in Arnhem kampioen in de derde klasse E van de OSBO-competitie. Tijdens de afgelopen ledenvergadering van de Voorster Schaakclub werden de zes spelers nog even in het zonnetje gezet.

Het zestal Henk Bergsma, Henri Jansen, Guido van Heuvelen, Lûtsen Dooper, Sjoerd Norberhuis en Christiaan Makkink (op de foto v.l.n.r.) kregen een persoonlijke herinnering en een mooie oorkonde voor in de prijzenkast. Ook was er natuurlijk een compliment voor de invallers die dit team af en toe kwamen versterken. Voor Henri Jansen was het dubbelfeest, want hij werd benoemd tot lid van verdienste van de Voorster Schaakclub, onder andere vanwege het feit dat hij al meer dan 20 jaar les heeft gegeven aan de schaakjeugd uit Voorst.

Bij de jeugd werd Tije Bosse clubkampioen dit seizoen. Alle 14 partijen werden door hem gewonnen. Volgend jaar gaat Tije meespelen met de senioren, die zijn dus gewaarschuwd! Ook was er prijs voor Koen Noordhuizen (winnaar bij de jongere leeftijdsgroep) en Angela Albers kreeg een aanmoedigingsprijs, omdat zij net achter Koen als 2e was geëindigd.