Rudy Bloemhard blijft aan de leiding

VOORST. – Ook de vierde ronde van het van het Open Voorster Schaakkampioenschap was weer een mooie schaakavond. In de voetbalkantine in Voorst werd er weer fanatiek geschaakt in een sfeervolle ambiance.

In de A-poule ging Rudy Bloemhard na 3 ronden aan de leiding en in ronde 4 sloeg hij een aanval van Michiel Jansen gemakkelijk af. In de opening offerde Michiel een pion voor beter spel, maar in de praktijk viel dit tegen. Rudy nam al snel het commando over en met een sterk loperpaar wist hij Michiel te verslaan. Met 4 punten uit 4 wedstrijden is Rudy nog steeds de grootste kanshebber voor de het winnen van de Jacques van Geldercup. Met 3,5 punt blijft Jeroen Bosch in het spoor van Rudy (na een overwinning op Jacques Kuiper) en ook Fokke Jonkman en Marcel Kraaijkamp doen met 3 uit 4 nog mee voor de overwinning.

In de B-poule deed Joop Hendriksen een hele goede zaak. In een rechtstreeks duel tegen koploper Remco de Boer wist hij te winnen. Na de opening leek Remco met een stuk voor eenvoudig te winnen, maar Joop vocht zich knap terug en pakte zelfs de overwinning. Na 4 speelronden gaat Joop nu aan de leiding met 3,5 punt. De winnaar van de partij Dick Hoekman - Sven Pronk kan zich naast Joop voegen. Verder zijn de schakers Christiaan Makkink, Harry Schurink en Harrie Kuizenga met 3 punten uit 4 wedstrijden ook nog volop in de strijd voor de overwinning in de B-poule.

Met nog 2 ronden te spelen kan er dus nog van alles gebeuren. De 5e speelronde is gepland op maandag 23 april. Voor alle uitslagen en standen of ander nieuws over de Voorster Schaakclub kijk elders op deze site.