Eben Haëzerschool wint wederom schoolschaken

VOORST. – Al jarenlang organiseren de Voorster Schaakclub en Twellose Schaakclub ieder jaar het schoolschaaktoernooi voor basisscholen in de gemeente Voorst. Ook dit jaar was dit weer het geval en de Voorster Schaakclub was ditmaal de gastheer.

In het dorpshuis van Voorst kwamen 13 schoolteams van 4 personen strijd leveren op de 64 velden. Zo'n toernooi organiseren neemt natuurlijk enige kosten met zich mee, daarom zijn de beide verenigingen blij met de subsidie van de gemeente Voorst om de kosten te dekken. Wethouder van Onderwijs, Welzijn en Cultuur, dhr. Horstman kwam dan ook naar Voorst toe om doormiddel van de eerste zet het toernooi te openen. Daarna waren de kinderen aan de beurt. Fanatiek werd er gespeeld, diverse kinderen lieten al een behoorlijk schaakniveau zien, anderen hadden af en toe nog hulp nodig van de wedstrijdleiders om de partijen goed te laten verlopen. Alles ging in een leuke en sportieve sfeer. Doordat de speelzaal een wand met ramen had, konden de ouders de verrichtingen van hun kinderen goed volgen, zonder de schaakpartijen te verstoren. Na 5 speelronden te hebben gespeeld, bleek het 1e team van de Eben Haëzerschool uit Teuge het beste team te zijn. Zij wisten alle 5 partijen te winnen en waren dus evenals vorig jaar de terechte winnaar. Zij mogen zich meten met winnaars uit andere gemeenten in een volgende ronde. De 2e plaats was er voor de Kleine Wereld uit Twello en het 1e team van de Sjaloom uit Voorst veroverde de 3e plaats.