Schakers Voorst 4 verliezen

VOORST. – In de 2e ronde van de OSBO-competitie heeft het 4e team van de Voorster Schaakclub verloren. In de thuiswedstrijd tegen Doesburg 2 leek een goed resultaat lange tijd tot de mogelijkheden, maar in de beslissende fasen waren de gasten uit Doesburg beter. Dick Hoekman verloor in de opening een stuk en kon dit in de rest van de partij niet meer goed maken. Remco Kempink, Jo Jansen, Karl van 't Hazeveld en Joop Hendriksen hadden allen een uitstekende stelling opgebouwd, maar in het middenspel konden ze de juiste voortzetting niet vinden. Een nederlaag voor de heren was het gevolg. Gelukkig voor Voorst wist John Eekhuis de eer te redden. Na een moeizaam begin was hij in het eindspel zijn tegenstander de baas. Hierdoor werd de nederlaag iets dragelijker: 1-5.

C-jeugd
Het C-jeugdteam speelde afgelopen zaterdag in Putten. Het team (tot 14 jaar) bestaande uit Tije Bosse, Sanne Noordhuizen, Jari Hendriksen en invaller Koen Noordhuizen was goed op dreef. Zo werd er gewonnen van Meppel met 2,5-1,5 en werd er gelijkgespeeld tegen Pallas uit Deventer. Tegen Veenendaal was er een nipte nederlaag van 2,5-1,5 en ook tegen de Cirkel uit Ede en de gastheren uit Putten werd er verloren. Jari Hendriksen was deze dag wederom in vorm met drie overwinningen. Ook Tije Bosse liet zich op bord 1 van zijn beste kant zien met een score van 2,5 uit 5. Het was voor dit team dus weer een geslaagde en leerzame schaakmiddag.