Tije Bosse wint jeugdschaaktoernooi

VOORST. – Zoals bekend heeft de Voorster Schaakclub ook een jeugdafdeling. Zo'n 12 kinderen krijgen elke week les volgens de bekende stappenmethode. Naast deze lessen spelen de schaaksters en schakers ook een onderlinge competitie en in teamverband spelen ze wedstrijden tegen andere schaakclubs. Ook kunnen de spelers individueel meedoen aan een schaaktoernooi. Zo was er in de herfstvakantie een leuk jeugdtoernooi in Bennekom. Een aantal leden van de Voorster Schaakclub deed hier aan mee en niet zonder succes. In zijn leeftijdspoule (tot 14 jaar) liet Tije Bosse zich van zijn beste kant zien. Hij wist het toernooi zelfs te winnen, hoewel hij zelf vond dat hij niet z'n beste spel heeft laten zien. Proficiat Tije!! Binnenkort gaan onze 2 jeugdteams weer wedstrijden spelen tegen andere clubs, we zullen zien of dit succes oplevert. Ook interesse in schaken. De Voorster Schaakclub leert de jeugd graag het mooie schaakspel, vanaf 6 jaar en ouder is iedereen welkom.

Ook onze oudere leden zijn lekker actief op de 64 velden. Vorige week heeft U kunnen lezen dat onze eerste 3 teams hun eerste bondswedstrijden wisten te winnen. Ons 4e team speelde afgelopen week de eerste wedstrijd uit tegen de Sleutelzet 1 uit Arnhem. Al snel kwamen de Voorsternaren op een 0-2 voorsprong door snelle overwinningen van Jo en Els Jansen. De gastheren uit Arnhem kwamen echter terug. Zowel Dick Hoekman als Joop Hendriksen konden een nederlaag niet voorkomen, waardoor de stand weer gelijk was:2-2. Daarna leken de spelers van Voorst 4 er met de overwinning vandoor te gaan. Remco Kempink had een gelijke stelling en speelde remise. John Eekhuis stond namelijk veel beter en leek zijn partij te winnen. In het eindspel verkeek John zich echter op de stelling en moest hij zijn tegenstander eeuwig schaak geven om mat te voorkomen. Ook deze partij eindigde in remise waardoor de eindstand werd bepaald op 3-3. Op zich natuurlijk geen slecht resultaat, maar er had natuurlijk een overwinning ingezeten voor de schakers uit Voorst.

Ook interesse in schaken? Kom gerust eens een kijkje nemen op onze clubavond. We schaken elke maandagavond in de voetbalkantine van de voetbalvereniging Voorst. De jeugd speelt en oefent tussen 18.30 en 19.30 uur en de senioren spelen vanaf 20.00 uur.